۵۳۲میلیون انیم (NEM) که در یک Hot Wallet و در صرافی Coincheck سرقت شد!

۵۳۲میلیون انیم (NEM) که در یک Hot Wallet و در صرافی Coincheck سرقت شد!

Coincheck و Hot Wallet

صرافی ارز های رمزنگاری ژاپنی Coincheck، که یکی از بزرگترین صرافی ها در این کشور بود، قربانی هکی عظیم شد و باعث از دست رفتن ۵۲۳ میلیون سکه انیم NEM شد که ارزش آن حدود ۵۳۴ میلیون دلار بود. این سکه ها از طریق چندین معامله غیر مجاز از یک Hot wallet در روز جمعه، ۲۶ ژانویه، در ساعت ۳ صبح محلی معامله شده است. منظور از Hot Wallet کیف پول های آنلاین و مجازی است…

کنفرانس پس از خبر

پس از هک، صرافی Coincheck یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگاران ژاپنی Cointelegraph برگزار کرد تا جزئیات وقایع را مشخص کند و بگوید در آینده چه خواهد شد.

NEM ذخیره شده در Hot wallet، با هک کلید خصوصی به سرقت رفته است.

کدام ارز ها به سرقت رفتند؟

این هک فقط شامل NEM بود. بر خلاف گزارش های اولیه تحت پوشش Cointelegraph، هیچ گونه رمزنگاری دیگر، از جمله ریپل، به سرقت نرفته است. به گفته نمایندگان صرافی، هکر ها موفق به سرقت کلیدی خصوصی برای Hot wallet شده اند که در آن سکه های NEM ذخیره می شد و آن ها را قادر می سازد تا سکه ها را از بین ببرند.

جزئیات

تمام پول های به سرقت رفته متعلق به مشتریان مبادله بود. کمی بعد از آن، شرکت تمام اقدامات خروج از سایت را متوقف کرد و امیدوار بود که این وجوه توسط Coincheck به آژانس خدمات مالی ژاپن و همچنین پلیس، در همان روز گزارش داده شود. برای جلوگیری از هر گونه آسیب بیشتر به مشتریان و پرداخت غرامت، Coincheck پاسخ داد که این کار پس از تعیین بهترین راه برای انجام این کار انجام خواهد شد.

توضیحات

نمایندگان Coincheck ادعا می کنند که تنظیم امنیتی بین سکه های مختلف در مبادله متفاوت است. دیگر رمزنگاری های موجود در سایت در حال حاضر در کیف پول چند منظوره ذخیره می شود، اما NEM وجود نداشته است. شرکت مشخص کرد که از انواع کیف پول مختلف برای ارز ها استفاده می کنند. دارایی ها و به طور خاص، بیت کوین و اتر در کیف های ذخیره سازی سرد ذخیره می شود.
پیگیری

بر اساس اظهارات آن ها، بیش از نیمی از ۸۰ کارمند دائمی شرکت Coincheck در سیستم های امنیتی کار می کنند. پیشتر Coincheck ادعا کرد که NEM به سرقت رفته در حال حاضر توسط هکر ها ذخیره می شود و امیدوار است بتواند مجرمان را پیگیری کند. در حالی که این شرکت نمی تواند این روند را به صورت قانونی انجام دهد.

تکلیف

آیا آنها می خواهند عملیات خود را از سر بگیرند یا باید اعلام ورشکستگی کنند، Coincheck گفت: “در اصل درحالیکه مبادله تمایل به بازپرداخت تمام وجوه از دست رفته را ابراز کرده است، اما با این حال همچنان به دنبال چگونگی برخورد با این وضعیت هستند. در کنفرانس مطبوعاتی، “بدترین سناریو” این است که وجوه هرگز نمی تواند بازگردانده شود.

وقتی پرسید که آیا آنها برای مشتریان یک کلمه دارند، نمایندگان Coincheck گفته اند که “عمیقا متاسف شدند” .

[related_post themes="flat" id="36146"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *