لایت کوین و خرید و فروش آن را بهتر بشناسیم!

لایت کوین و خرید و فروش آن را بهتر بشناسیم و تفاوت آن را با بیت کوین بدانیم…

لایت کوین چیست؟

ارز دیجیتال لایت کوین در سال ۲۰۱۱ به عنوان جایگزینی به سبک بیت کوین ایجاد شد؛ دو تفاوت کلیدی بین آنها عبارتند از: – فاصله زمانی کوتاه تر لیت کوین بین اضافه کردن بلوک های جدید در Blockchain آن، که برای کاهش زمان معامله و استخراج توسط الگوریتم Scrypt کنترل می شود، در مقایسه از SHA ۲۵۶ در بیت کوین استفاده می شود. معاملات لایت کوین تنها به۲٫۵دقیقه زمان احتیاج دارد در حالی که بیت کوین برای کامل کردن فرآیند معامله بیش از ۱۰دقیقه زمان می گیرد.

تفاوت لایت کوین با بیت کوین

هدف آن محدود کردن استخراج ASIC و اجازه دادن به کاربران به منظور کارآمد کردن استخراج لایت کوین در رایانه های معمولی است؛ تا زمانی که برای Scrypt ASIC ها توسعه پیدا کرده بود، کار می کرد. از زمان ایجاد آن، لایت کوین بسیار محبوب شده است، با حضور تقریبا ثابت در پرفروش ترین بازارها با سرمایه (هر چند بیت کوین را در این مورد نادیده گرفته اند).

تفاوت دوم آن با بیت کوین در میزان امنیت است. به دلیل استفاده از تکنیک های خاص رمزنگاری، میزان امنیت لایت کوین نسبت به بیت کوین بیشتر است و در واقع به دلیل میزان بالای حافظه درگیر در آن، هک کردن و ایجاد اختلال درلایت کوین بسیار دشوار و پرهزینه است.

تاریخچه

در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۱۱ توسط چارلی لی، یک کارمند سابق گوگل، از طریق یک منبع باز (open source) در GitHub منتشر شد. شبکه لایت کوین در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۱۱ به طور عمومی و لایو منتشر شد. این ارز یک شکاف بین مشتریان بیت کوین بود، که در درجه اول با داشتن زمان تولید بلوک (۲.۵ دقیقه)، افزایش حداکثر تعداد سکه ها، الگوریتم های مختلف هش کردن (Scrypt، به جای SHA-۲۵۶) و یک رابط کاربری گرافیکی کمی تغییر یافته، نظر مشتریان را به خود جلب کرد.

محبوب شدن و افزایش قیمت

در ماه نوامبر ۲۰۱۳، ارزش افزوده لایت کوین با رشد بسیار زیادی همراه بود که در طی ۲۴ ساعت، ۱۰۰ درصد جهش ایجاد شد.

ارزش لایت کوین در نوامبر ۲۰۱۳ به یک میلیارد دلار در بازار سرمایه رسید. در تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۱۷، میزان سرمایه آن ۴۶۰۰،۰۸۱،۷۳۳ دلار آمریکا در حدود ۸۵.۱۸ دلار در هر سکه است.

پیشرفت چشمگیر

در ماه می سال ۲۰۱۷، لایت کوین؛ اولین بار تبدیل به یکی از ۵ ارز برجسته در دنیای دیجیتال شد. به عنوان یک ارز رمزنگاری شناخته شده برای تایید Segregated Witness بود. بعدا در ماه می همان سال، اولین معامله شبکه توسط لایت کوین، انجام شد، با انتقال ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ LTC از زوریخ به سان فرانسیسکو در کمتر از یک ثانیه بود.

[related_post themes="flat" id="36245"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *