در ایران وکشورهای دیگر، هزینه استخراج یک واحد بیت کوین چقدراست؟

هنگامی که در حال نگارش این گزارش هستیم تعداد ارزهای دیجیتال جهان از مرز ۲۰۰۰ گذاشته است. با این حال، بیت کوین چه از نظر قیمت و چه از نظر محبوبیت، هنوز هم پادشاه ارزهای دیجیتال است.

در میان تب اخیر بیت کوین، بسیاری از افراد وسوسه شده‌اند که پس انداز زیر بالش خود را بردارند و به جرگه سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بپیوندند. دیگر عاشقان رمزنگاری و ارزهای دیجیتال تجهیزات لازم برای شروع استخراج بیت کوین را در خانه‌هایشان جمع آوری کرده‌اند.

این ایده که فقط کامپیوتر یا دستگاه قدرتمند خود را به برق و اینترنت وصل کنید و از هیچ چیز پول در بیاورید، قطعاً برای اغلب مردم فوق‌العاده جذاب است.

اما چه هزینه‌ها و مصارفی ممکن است در فرایند استخراج به وجود آید؟ هزینه استخراج بیت کوین چقدر است و در کجای این کره خاکی می‌توانیم ارزان‌ترین مکان را برای شروع استخراج بیابیم؟

 

محققان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های الکتریکی جهان، Elite Fixtures، با مقایسه هزینه برق سراسر کشورهای جهان، ونزوئلا را به عنوان ارزان‌ترین کشور برای استخراج معرفی کردند. در ونزوئلا برای تولید یک واحد بیت کوین، شما فقط حدود ۵۳۰ دلار نیاز دارید. این رقم برای دومین کشور لیست، ترینیداد و توباگو بالغ بر حدود ۱,۱۹۰ دلار است. در ازبکستان که در رتبه سوم قرار دارد، یک ماینر برای استخراج یک واحد بیت کوین باید مبلغی بالغ بر حدود ۱,۷۹۰ دلار پرداخت کند.

طبق این گزارش کره جنوبی، یکی از بزرگترین بازارهای ارز دیجیتال جهان، گران‌ترین مکان برای استخراج محسوب می‌شود. در کره هزینه استخراج یک واحد بیت کوین، چیزی در حدود ۲۶,۱۷۰ دلار است که بیش از دو برابر قیمت فعلی آن است.

 

تقریبا تمام ۲۰ کشور پرهزینه از نظر استخراج در اروپای غربی یا کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام ساکن هستند. نیووی، یک کشور جزیره ای کوچک در اقیانوس آرام جنوبی، دومین کشور گران قیمت در این لیست است، که هزینه تولید یک بیت کوین در آن جا حدود ۱۷،۵۶۶ دلار براورد می‌شود. بحرین در رتبه سوم این لیست قرار دارد. در این کشور حاشیه خلیج فارس، یک ماینر برای بدست آوردن یک بیت کوین باید ۱۶,۷۷۳ دلار هزینه کند.

در این گزارش قیمت برق حدود ۱۱۵ کشور (از جمله ایران) مورد بررسی قرار گرفت. هزینه استخراج یک واحد بیت کوین در ایران حدود ۳,۲۰۰ دلار گزارش شده است.

محققان برای رسیدن به چنین نتایجی علاوه بر هزینه برق کشورها، مصرف برق دستگاه‌های معروف استخراج بیت کوین را از جمله Ant Miner S7, Ant Miner S9 و Avalon 6 را مطالعه کرده اند.

منبع:Elite Fixtures

تهیه شده توسط وبسایت آتادکس

[related_post themes="flat" id="35871"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *