چین به دنبال گسترش تکنولوژی بلاک چین

بزرگترین کشور جهان نگاه مثبتی به تکنولوژی بلاک چین دارد و قصد دارد هرچه سریعتر این فناوری را توسعه دهد.

شورای دولتی چین خواستار تسریع توسعه فن‌آوری بلاک چین شده‌است. شعبه اصلی اجرایی این کشور پیش از این خبر، در چهارم ماه می بیانیه راجع به استفاده از بلاک چین ابلاغ کرده بود. چین قصد دارد با کمک استراتژی بلاک چین، به اصلاح منطقه آزاد تجاری Guangdong بپردازد.

منطقه آزاد تجاری  Guangdong یک منطقه آزاد تجاری است که بین هنگ‌کنگ و ماکایو و در استان Guangdong چین قرار دارد. این منقطه با هدف ایجاد یک بازار آزاد تجاری بین‌المللی در سال ۲۰۱۴ از سوی شورای دولتی مجوز گرفت و رسما در آوریل ۲۰۱۵ شروع به کار کرد.

طبق سند رسمی منتشر شده از سوی دولت:

بازار سهام منطقه‌ای در Guangdong، با توجه به گشایش بازار سرمایه در هنگ‌کنگ و ماکائو و با هدف شرکت در معاملات و سرمایه‌گذاری بین‌المللی ایجاد شده است. ما با شدت در حال توسعه فن‌آوری مالی و شتاب بخشیدن به تحقیقات و کاربرد بلاکچین و فن‌آوری‌های اطلاعات بزرگ تحت نظارت قانونی هستیم.

البته این مدرک هیچ گونه جزئیاتی در مورد میزان استفاده فن‌آوری بلاکچین در منطقه آزاد تجاری را فاش نکرده است. به گفته وزارت اطلاعات و فن‌آوری چین، این بخش در حال حاضر شامل ۷۱ شرکت‌ استارت‌اپ بلاکچینی است. در سال ۲۰۱۶، مفهوم تکنولوژی کریپتوکارنسی و بلاکچین به عنوان بخشی از برنامه توسعه اقتصادی ۵ ساله از ۲۰۱۶  تا ۲۰۲۰ معرفی شد.

این خبر راجع به چین اتفاق جدیدی نیست، چرا که این کشور نشان داده که به دنبال بومی سازی تکنولوژی و ابزارهای به رور آن است. چین سرویس گوگل را ممنوع کرده و موتور جستجوی خود Baidu را جایگزین کرده است. فیسبوک را ممنوع کرده و شبکه اجتماعی خود Qzone را راه‌اندازی کرده است. آیا با این اوصاف باید منتظر باشیم تا گام بعدی به سمت ارزهای دیجیتال بومی و داخلی پیش رود؟ نظر شما چیست؟

[related_post themes="flat" id="35428"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *