ویتالیک بوترین یکی از بنیانگذاران اتریوم، برنامه ی آینده ی پلتفرم مبتنی بر تکنولوژی

ویتالیک بوترین یکی از بنیانگذاران اتریوم، برنامه ی آینده ی پلتفرم مبتنی بر تکنولوژی

ویتالیک و نقشه راه اتریوم ۲.۰

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، برنامه ی آینده ی پلتفرم مبتنی بر تکنولوژی Blockchain را در یک کنفرانس در تایپه، با برخی از بزرگترین مشکلات اتریوم و پیشنهاد اینکه چگونه در آینده ممکن است شکل بگیرد، ارائه کرده است. با در اختیار داشتن مقدار قابل توجهی از اطلاعات، به روز رسانی جدید بوترین جزئیات بیشتری را ارائه می دهد.

اظهارات بوترين با نوعي تفسير زبان انگليسي در مورد بسياري از جايگزين هاي اتريوم كه در ماه هاي اخير به بازار آمده است، آغاز شد. طبق گفته دانشمند جوان کامپیوتر: “قاتل اتریوم خود اتریوم است، اتریوم چین برای چین است، اتریوم تایوان Ethereum ۲.۰ است.”

بوترین با بزرگترین مسائل پیش رو

بوترین همچنان با توصیف چهار حوزه که او نیاز به بهبود در پلت فرم فعلی اتریوم را می بیند، ادامه داد. این ۴ حوزه شامل: حریم خصوصی، ایمنی جمعی، ایمنی قرارداد هوشمند و مقیاس پذیری بود.

برای هر یک از سه حوزه اول، بنیان گذار اتریوم یک راه حل را پیدا می کند که به طور فعال در حال توسعه است. در حوزه حفظ حریم خصوصی، فورک بیزانس توانایی zk-SNARKs را ایجاد کرده است، یک راه حل که ویتالیک با یک پیاده سازی پیوسته به عنوان یک عامل قابل قبول می بیند.

انطباق ایمنی

برای انطباق ایمنی، توسعه اخیر، به نام “Casper“، باید راه حلی ارائه دهد و برای ایمنی قرارداد هوشمند، Viper و تأیید رسمی می تواند راه حل های واقعی را ایجاد کند. با این حال، مشکل اصلی مقیاس بزرگ است. ویتالیک توضیح داد که عدم تمرکز، مقیاس پذیری و امنیت یک راه حل پیچیده است که می تواند چالش های عمده ای را در آینده به وجود آورد. در حالی که نسبتا آسان به نظر می رسد که سه سیستم ایجاد کنند که هر سه آنها کاربردی باشد اما در واقع، دشوار است.

مقیاس پذیری در اتریوم

مقیاس پذیری در اتریوم، با توجه به نیاز بوترین به هزاران معاملات در هر ثانیه، سخت است. به عبارت دیگر، باید با تمام سه موضوع اشاره شده مقابله کند. تغییر از اثبات کاری به اثبات شرطی، الزام خواهد بود، و بوترین نشان داد که زمان بندی به احتمال زیاد سه تا پنج ساله است، هرچند او متوجه مقدار قابل توجهی از تغییرات در آینده نزدیک می شود، زیرا این گونه ارتقاء ها خیلی زود شروع به شکل گیری می کنند.

[related_post themes="flat" id="36224"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *