مستر کارت یک ثبت اختراع جدید در رابطه با تکنولوژی بلاک چین ثبت نموده است

طبق گزارش اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا، شرکت پرداخت بین المللی مستر کارت با استفاده از دستکاری داده ها یک سیستم جدید جهت ناوبری سریع بلوک ها در Blockchain ثبت اختراع نموده است. این سیستم به منظور تسریع ناوبری و تأیید بلوک ها در بلاک چین طراحی شده است.
David J. King از شهر Guildford در جنوب انگلستان به عنوان مخترع این سیستم ذکر شده است. این پروندۀ ثبت اختراع در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۱۶ ثبت شده و تاریخ انتشار آن در اپلیکیشن ۲۶ آوریل ۲۰۱۸ بوده است. طبق توضیحات اپلیکیشن، هدف از طراحی این برنامه نیاز به (۱) راه حل فنی جهت افزایش سرعت تأیید تعداد زیادی بلوک در بلاک چین و (۲) کاهش زمان لازم برای مشارکت یک گره جدید در بلاک چین ذکر شده است.
هر بلوک در سیستم دارای یک عنوان (Header) شامل پرچم سریعاً قابل رهگیری (fast track flag)، مرجع سریعاً قابل رهگیری (fast track reference)، نشانه زمانی و مقدار هش (Hash value) است.

استفاده از پرچم های تخصصی و مقادیر هش که در Header بلوک ها موجود است، می تواند به میزان قابل توجهی سرعت ناوبری را افزایش داده و زمان و قدرت مورد نیاز برای تأیید بلوک ها را کاهش دهد. در نتیجه این فرآیند، ناوبری بلاک چین کارآمدتر و فرآیند تأیید بلاک چین آسانتر خواهد بود. همچنین تأیید سریع تر بلوک های موجود در بلاک چین، محاسبات کارآمد را نیز فراهم می کند.

برچسب زمانی (timestamp) می تواند از هر نوع نماینده مناسب مانند زمان و تاریخ، زمان سپری شده از آغاز دوره UNIX و … استفاده کند. در نتیجه، دستگاه های محاسباتی جدید قادر خواهند بود در بلاک چین جدید سریعتر از نسخه سنتی آن بصورت یک گره (node) مشارکت کنند. در برخی شرایط بلاک چین می تواند با استفاده از امضای دیجیتال، اجازه دسترسی به شبکه را محدود نماید.

[related_post themes="flat" id="35595"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *