فینی (Finney) : اولین گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی بلاک چین

اولین گوشی هوشمند بلاک چین توسط Sirin Labs، یک شرکت مستقر در سوئیس که در زمینه شبکه های بلاک چین فعالیت می کند، به بازار عرضه خواهد شد.

این گوشی هوشمند به نام Finney، بر پایه سیستم عامل سفارشی Sirin OS مبتنی بر اندروید نسخه ۸٫۱ (Oreo) عمل می کند. این تلفن همراه دارای یک کیف پول داخلی جهت ذخیره سازی سرد ارزهای رمزپایه است. Finney مجهز به توافق عمومی دفتر کل توزیع شده و همچنین یک سیستم اشتراک گذاری ایمن منابع با استفاده از روش همتا به همتا است.

این شرکت ادعا می کند که تلفن هوشمند فینی کاملاً “غیر قابل نفوذ” است و دارای دکمه امنیتی فیزیکی برای محافظت از کیف پول کاربران است. کیف پول ذخیره سازی سرد به اینترنت متصل نیست؛ بدین معنی که آن را در برابر هکرهایی که سعی در دسترسی به رمز ارزهای ذخیره شده در کیف پول دارند، محافظت می کند. سایر ویژگی های امنیتی کلیدی شامل فناوری بیومتریک و الگوی قفل می باشد. شرکت Sirin Labs در وب سایت خود اینگونه توضیح می دهد:

دستگاه های هوشمند FINNEY یک شبکه مستقل بلاک چین را با استفاده از مکانیسم توافق عمومی دفتر کل توزیع شده ایجاد خواهند نمود. این باعث می شود تا پرداخت سریع بین کاربران شبکه بدون نیاز به استخراج (بدون هزینه) فراهم شود. دستگاه های FINNEY دارای یک کیف پول ذخیره سازی سرد هستند که از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده پشتیبانی می کند. رابط کاربری این گوشی هوشمند برای حل مشکلات فنی انجام معاملات ارزهای رمزپایه با ارائه یک پلتفرم جهت پرداخت های امن، توسعه یافته است.

تلفن همراه Finney با قیمت ۹۹۹ دلار در سراسر جهان عرضه خواهد شد. این گوشی هوشمند با فریم های فلزی در طرفین همراه است، در حالی که پانل عقب توسط Gorilla Glass محافظت می شود. Finney دارای کلید های تنظیم صدا، پشتیبانی از نانو سیم کارت و درگاه کارت حافظه SD است.

فینی به پردازنده Qualcomm Snapdragon 845 مجهز شده است، همان چیپست قدرتمندی که در حال حاضر بر روی بهترین گوشی های آندروید در جهان قرار دارد. همچنین گوشی هوشمند Finney با صفحه نمایش ۶ اینچی با نسبت ابعادی ۱۸:۹، رزولوشن ۴۰۲ppi و نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ همراه است. این گوشی دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم است. برای عکاسی، این تلفن همراه دارای دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 با نور کم و دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی ۸۵ درجه است. Finney با یک باتری ۳,۲۸۰ میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع طراحی شده است. گزینه های اتصال شامل بلوتوث نسخه ۵٫۰، NFC و LTE (نسل چهارم شبکه تلفن همراه) می باشد.

[related_post themes="flat" id="35557"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *