فروشگاه آنلاین و تبادل اطلاعات فردی امن تر با استفاده از ارزهای دیجیتال

فروشگاه آنلاین و تبادل اطلاعات فردی امن تر با استفاده از ارزهای دیجیتال

در آینده ای نزدیک با گسترش فناوری های اطلاعات مالی FinTech تحولات شگرفی در نظام پولی کشورها ایجاد خواهد شد. یکی از این فناوری های نوین، ارزهای مبتنی بر بلاک چین است که تحت عنوان رمزینه ارزها شناخته می شوند.

اطلاعات امن ولی ناشناس

با توجه به ویژگی های منحصر به فرد این نوع از ارزها همانند غیرمتمرکز بودن و عدم نیاز به به نهاد مرکزی و ناظر برای انتقال پول (انتقال نظیر به نظیر)، پایین بودن هزینه های انتقال، ماهیت رمزنگاری شده آن و مشخص نبودن هویت واقعی فرستنده و گیرنده، لزوم بررسی ماهیت این پدیده نوظهور و تنظیم گری مناسب آن توسط سیاستگذاران اهمیت پیدا کرده است. امروزه فروشگاه های خرده فروشی در حال توسعه هستند و یکی از راه های توسعه نیز ایجاد استارتاپ و فضاهای تجارت الکترونیکی است.

استارتاپ “Safin”

استارتاپ “Safin” در سال ۲۰۱۷ در کشور لیتوانی ساخته شد و یک نسخه آن را راه اندازی نمود که به کاربران اجازه می دهد تا در وب سایت های جدید ثبت نام کنند و فقط با چند کلیک یک محصول و خدمات را خریداری نمایند.تیم Safin قصد دارد تا مجوز موسسه پول الکترونیکی (EMI)که پرداخت های ارز دیجیتال و سامانه های پرداخت بانکی را پوشش می دهد، در اتحادیه اروپا به دست آورد.

اطلاعات در تجارت الکترونیک

استارتاپ را به عنوان یک روش انقلابی برای پرداخت های آنلاین توصیف می کنند. ایده اصلی بسیار ساده است و به این صورت که کاربر یک پروفایل کامل در Safin ایجاد می کند و فقط یکبار تحت KYC قرار گرفته و پس از آن می توانند آن را به چندین سیستم عامل تجارت الکترونیکی اعمال کند. علاوه بر این شرکت “سیف این” اطلاعات شخصی کاربران را به هیچ وب سایتی بدون تائید شخص ارائه نخواهد کرد.

اطلاعات وب سایت Safin

براساس اطلاعات وب سایت Safin، فروش شرکت های خرده فروشی تجارت الکترونیک در سراسر جهان از سالانه ۲۲۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۴۴۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱، افزایش خواهد یافت. با رشد فروش ، مصرف کنندگان مجبور هستند حساب های بیشتری ایجاد نمایند و اغلب رمز عبور را فراموش خواهند کرد، به همین خاطر جمع آوری و نگه داری اطلاعات شخصی از همه این حساب ها برای شرکت ها بسیار پر هزینه است.

به همین جهت این شرکت به کاربران جدید اجازه خواهد داد در عوض پرداخت ۲۰ دلار اطلاعات شخصی آن ها را مدیریت، جمع آوری و نگهداری نمایند. این برنامه در سیستم عامل های اندروید و IOS در دسترس می باشد.

[related_post themes="flat" id="36171"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *