شرکت انگلیسی Paymentsense : رواج رمز ارزها تا ۲۰۲۰ به اوج می رسد!

شرکت انگلیسی Paymentsense : رواج رمز ارزها تا ۲۰۲۰ به اوج می رسد!

این مطالعه پژوهشی که در مقایس ملی انجام شده پاسخ‌های دریافتی از ۵۰۴ کاسب انگلیسی را جمع‌آوری و تحلیل کرده است. ۳۵ درصد از آزمودنی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۰ از ارزهای دیجیتال در تراکنش‌های مختلف استفاده خواهد شد. به علاوه ۲۱ درصد با دیدگاه خوش بینانه‌تری معتقدند تا دو سال آینده نرخ رواج ارزهای دیجیتال بسیار رشد خواهد کرد.

کسب و کارهای کوچک انگلیسی

این در حالی است که فعلاً تنها در حدود ۱۳ درصد از صاحبان کسب و کارهای کوچک انگلیسی رمزارزها را به عنوان شیوه پرداخت می‌پذیرند و ۲۵ درصد هم بر این باورند که دارایی‌های دیجیتال هرگز به عنوان شیوه معمول پرداخت برای کالاها و خدمات مورد پذیرش قرار نخواهند گرفت.
اما از همین سال ۲۰۱۸ برخی از کسب و کارهای انگلیسی پذیرش رمزارزها در ازای محصولاتشان را آغاز کرده‌اند. مثلاً شرکت Turmeric که توسط یک فوتبالیست بنیانگذاری شده با توجه به مزایای رمزارزها از قبیل تسویه حساب سریع‌تر، عدم نیاز به شرکت‌های واسطه و کارمزدهای کمتر از سال گذشته رمزارزها را در ازای محصولاتشان می‌پذیرند.

بحث نوسانات قیمت

اما ظاهراً مسئله‌ای که خیلی از کاسبان خرده‌پا و عمده‌فروش را برای استفاده همه جانبه از رمزارزها نگران می‌کند بحث نوسانات قیمت است.
اگر ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم، فراز و فرودهای بسیاری در تاریخ آن‌ها مشاهده می‌کنیم و این پدیده‌ای است که صاحبان کسب وکارها اصلاً دوست ندارند با آن مواجه شوند.

اما کارشناسان معتقدند در صورت بهبود سرعت تراکنش‌ها می‌توان تا حدودی مشکلات مربوط به نوسان‌ها را کاهش داد. بیت‌کوین با معرفی شبکه Lightning و پشتیبانی از ویژگی Segwit همین هدف را دنبال می‌کند.

به هر حال پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان شیوه رایج پرداخت در میان کاسبان خرده پا و عمده فروش اگرچه تاکنون به آهستگی پیش رفته اما اخیراً نشانه‌هایی از همه‌گیری سریع را در همه دنیا به نمایش می‌گذارد که احتمال تحقق این پیش‌بینی را قوی‌تر می‌کنند.

[related_post themes="flat" id="36174"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *