سیسکوین (Syscoin) چیست و چگونه کار می کند؟

سیسکوین (با نماد اختصاری SYS) یک ارز رمزپایه است که بدون لحاظ نمودن موقعیت جغرافیایی، امکان پرداخت فوری برای هر فردی در جهان را فراهم می کند. Syscoin مانند سایر آلت کوین ها، از فناوری همتا به همتا استفاده می کند تا بدون وجود هیچ پایگاه مرکزی عمل کند. سیسکوین تحت مجوز دانشگاه MIT تبدیل به یک پروتکل بلاک چین شده است. این پروتکل بر اساس بیت کوین ساخته شده اما قابلیت های خود را گسترش داده و راه حل های کاملی برای ایجاد یک پایگاه داده قوی شامل توسعه دهندگان و شرکت های فردی ارائه می دهد.

Blockchain Foundry، شرکت پشتیبان سیسکوین، اندکی بعد پلتفرم Blockmarket یکی از اولین بازار کارهای غیرمتمرکز و اولین بازاری که به طور کامل در Blockchain ساخته شده است را ارائه نمود. این امر سبب مقبولیت بیشتر سیسکوین در میان دیگر ارزهای دیجیتالی شد. در حال حاضر ارزش معاملات Syscoin در بازار به بیش از ۳۳۰ میلیون دلار رسیده است.

تاریخچه پیدایش سیسکوین (Syscoin)

ایده سیسکوین ابتدا در یک مقاله در سال ۲۰۱۴ مطرح شد که مواردی همچون ایجاد یک بازار غیرمتمرکز، قراردادهای هوشمند و اسناد غیرمتمرکز، صدور مجوز و انتقال و ذخیره داده ها و ذخیره سازی غیرمتمرکز آنها، به عنوان خدماتی است که پس از انتشار آن ارائه گردید.

Syscoin با هدف ارائه چشم اندازی از یک بازار غیرمتمرکز در بستر بلاک چین ایجاد گردید. از جمله خدمات تجاری دیگر که هدف آن تسهیل مبادلات برای مشتریان است، نام های کاربری منحصر به فرد می باشد که صاحبان حساب ها برای انجام عملیات در شبکه سیسکوین استفاده می نمایند.

تیم توسعه سیسکوین در اوت ۲۰۱۶ بنیاد Blockchain Foundry را تاسیس کرد تا سیستم های غیرمتمرکز تجاری بر پایه بلاک چین را توسعه دهد. در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷، Blockchain Foundry اعلام کرد که رقم ۳٫۳ میلیون دلار را به سرمایه گذاری اقتصادی اختصاص داده است. بنیاد Blockchain Foundry قصد دارد برای نخستین بار در نیمه اول سال ۲۰۱۸، یک IPO را در بورس اوراق بهادار کانادا ایجاد نماید.

پس از چند ماه تست و ممیزی امنیتی گسترده، این بنیاد نسخه ابتدایی Blockmarket Desktop، اولین سری از نرم افزارهای تجارت الکترونیک و یک نسخه به روز شده از Syscoin QT Wallet را در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۷ منتشر کرد. خریداران و فروشندگان از BlockMarket که گزینه ای برای استفاده از Syscoin، Bitcoin و Zcash در بازار است، استفاده می کنند. در حال حاضر، BlockMarket روی ویندوز و رایانه های شخصی Mac اجرا می شود.

شبکه پرداخت سیسکوین (Syscoin) چگونه عمل می کند؟

Syscoin با استفاده از الگوریتم سختی (Gravity Wave v3 (DGW و حداکثر ۲ میلیارد محدودیت سکه، زمان بلوک ۶۰ ثانیه ای دارد. این ارز رمزپایه از الگوریتم هش SHA-256 بر پایه اثبات کار بهره می برد. Syscoin 2.0 پاداشی به میزان ۵۴٫۱۳ توکن برای ایجاد هر بلوک داشت. Syscoin 2.1 که در تاریخ ۱۸ دسامبر سال ۲۰۱۶ منتشر شد، پاداش هر بلوک را به میزان ۳۳۰ درصد کاهش داد و به رقم ۱۶٫۳۹ SYS رساند. پاداش های استخراج با رسیدن عرضه به حدود ۲ میلیارد سکه (بلوک ۲۴،۱۷۷،۶۴۶ اُم در سال ۲۰۵۲ ایجاد خواهد شد) پایان می یابد و پس از آن عرضه سیسکوین از طریق سیستم تورم/تقلیل قیمت ها انجام می گیرد.

Syscoin یک ارز رمزنگاری شده مبتنی بر Blockchain بدون نیاز به مجوز دسترسی است. مجموعه ای از قراردادهای هوشمند در پلتفرم آن آزمایش شده و بر مبنای سیستم اسکریپت Bitcoin با استفاده از کدهای استاندارد OP1 تا OP16 کدنویسی شده است.

در مقایسه با قراردادهای هوشمند کامل تورینگ مانند آنچه در Ethereum یافت می شود، قراردادهای هوشمند در Syscoin سخت تر نیز می شوند. این در حالیست که این پلتفرم همچنان با پروتکل Bitcoin سازگاری دارد و می تواند برای ایجاد بلوک ها جهت تجارت الکترونیک با تکنولوژی بلاک چین ترکیب شود. این ترکیب قرارداد های سخت و سازگاری با پروتکل Bitcoin سبب شده تا سیسکوین انتخابی ایده آل برای یکپارچه سازی تجاری با امنیت بالا باشد.

علاوه بر این، خدمات Syscoin بر پایه یک سیستم هویتی نام مستعار ساخته شده است که از نام های شناخته شده، منحصر به فرد و حساس به حروف استفاده می کند تا معاملات را در سراسر شبکه تسهیل نماید. امضاهای امن رمزگذاری شده این اطمینان را به کاربران شبکه می دهد که تنها صاحبان نام مستعار می توانند معاملات را در شبکه انجام دهند.

[related_post themes="flat" id="35654"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *