سرمایه گذار اصلی اسنپ چت (Snapchat) به دنبال ایجاد صندوق سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

در ۱۸ مه وب سایت خبری Recode گزارش داد که Lightspeed Venture Partners، سرمایه گذار اصلی بسیاری از شرکت های موفق دنیای فناوری مانند اسنپ چت، در حال برنامه ریزی جهت ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال است.

منابع خبری Recode تأیید کرده اند که منابع مالی Lightspeed Venture به طور جدی می تواند به روش های مختلفی از جمله سرمایه گذاری در پروژه های بلاک چین و بازار ارزهای رمزپایه مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، این طرح تا به حال نهایی نشده و در درجه اول به این دلیل است که شرکت هنوز تصمیم روشنی در رابطه با محدوده سرمایه گذاری خود اتخاذ نکرده است.

این پروژه همانند Bitmain، تولید کننده تجهیزات استخراج ارزهای رمزپایه، می تواند پروژه های بلاک چین را اهمیت بخشیده و پروتکل های بلاک چین یا عرضه اولیه سکه (ICO) ها را اولویت بندی کند. همچنین می تواند بار مسئولیت شرکای تجاری را کاهش داده و به سادگی سرمایه گذاری های عمده ای در بازار ارزهای رمزپایه اصلی مانند بیت کوین و اتریوم داشته باشد که بسیار منطقی تر از سرمایه گذاری خطرپذیر در ICO ها محسوب می شود.

در حال حاضر، این شرکت سرمایه گذاری در حال بررسی سه استراتژی ممکن است که می تواند در کوتاه مدت برای ورود به بازار ارزهای رمزنگاری شده استفاده شود:

  1. ایجاد یک صندوق مانند اندرسون هوروویتز که مستقل از ابتکارات اصلی تکنولوژی Lightspeed Venture عمل می کند و صرفاً بر روی بازار ارزهای رمزپایه تمرکز دارد.
  2. سرمایه گذاری مستقیم در پروژه های بلاک چین. از آنجا که تکنولوژی بلاک چین در دنیای ارزهای دیجیتال نقش مهمی دارد، این انتخاب می تواند تصویر Lightspeed Venture را به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری ارزهای رمزپایه احیاء نماید.
  3. ایجاد یک شرکت جدید که در خارج از چارچوب Lightspeed Venture با استقلال کامل عمل می کند.

بر اساس چندین گزارش از منابع معتبر، Lightspeed Venture در ICO تلگرام که بیش از ۱٫۷ میلیارد دلار سرمایه جمع آوری نموده، شرکت کرده است. با توجه به پیش فروش گسترده ارز دیجیتال گرام (Gram)، تلگرام اعلام نموده که دیگر ICO عمومی خود را آغاز نخواهد کرد. همچنین Lightspeed در پروژه Basis نیز سرمایه گذاری نموده است. Basis یک استیبل کوین بوده که با هدف رقابت با ارزهای دیجیتالی همچون تتر (USDT) ایجاد شده است. در ماه آوریل، Lightspeed یک مراسم ۱۳۳ میلیون دلاری برای جمع آوری سرمایه مورد نیاز Basis برگزار کرد که Andreessen Horowitz ،Bain Capital Ventures و Google Ventures در آن مشارکت نمودند.

[related_post themes="flat" id="36003"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *