روسیه: مشکل ما با تلگرام، گرام است !

«پاول چیکوف»، رئیس بخش حقوق مدنی گروه حقوقی «آگورا» که کار رسیدگی به تلگرام را در دادگاه‌های روسیه بر عهده دارد، اعلام کرد که علت اتهامات و اقدامات انجام شده برای جلوگیری از فعالیت این پیام‌رسان در رابطه با فعالیت‌های آن در حوزه بلاک چین نیست و این اتهامات هیچ ارتباطی به آنها ندارد.

چیکوف به خبرگزاری «مدوزا» گفت:

اخبار کذب و دروغ یکی پس از دیگر در رابطه با تلگرام منتشر می‌شوند. خام این قبیل اخبار نشوید.

دو عرضه اولیه سکه (ICO) که توسط تلگرام انجام شد، ۱٫۷ میلیارد دلار سرمایه را برای این غول پیام‌رسان روسی به همراه داشت. به نقل از RBK، یکی از اصلی‌ترین دلایل ممنوعیت استفاده از این پیام‌رسان در این کشور نیز، این مسئله عنوان شد که «پاول دروف»، از اعطای این حق به مراجع قضایی روسیه مبنی بر مانیتورینگ پیام‌ها، در این پیام‌رسان سرباز میزند.

بر اساس نامه‌ای که این خبرگزاری منتشر کرده، بنا بر اطلاعات به‌دست آمده از یکی کارکنان «سرویس‌های امنیتی فدرال» بانام «رومان آنتیپکین»، که به‌نوعی مسئول SORM نیز هست، از خطر بالقوه تلگرام به‌واسطه سیستم‌های غیرقابل‌کنترل مالی یادکرده و آن را از اصلی‌ترین دلایل ممنوعیت تلگرام عنوان کرده است.

همکاران عزیز، مسئله چیزی نیست که شما فکر می‌کنید. مسئله اصلی در مورد کلیدهای رمزنگاری‌شده یا ترورسیم نیست، بلکه پاول دورف تصمیم گرفته تا «ماووردی» (از کلاهبرداران مالی بزرگ روسیه) جدیدی شود. باعرضه ارز دیجیتالی مخصوص به خود، او به سیستمی اقتصادی دست خواهد یافت که امکان کنترل آن وجود ندارد. و این ارز مانند بیت کوین در سایه‌ها باقی نخواهد ماند چرا که ساده، غیرقابل کنترل و مطمئن خواهد بود. چنین ارزی یک امنیت کشور را به خطر خواهد انداخت. مواد مخدر، پول‌های نقد، قاچاق اعضای بدن و همه و همه تحت حمایت چنین سیستم مالی‌ای درخواهند آمد. آنجا خواهد بود که او می‌گوید: «اینها هیچ ارتباطی به من [دورف] ندارند. شما باید به دنبال ممنوعیت کلمات باشید! کلمات چیزهایی هستند که تروریست‌ها استفاده می‌کنند [نه تلگرام].»

صحت نامه نیز توسط سه تن از منابع معتبر که شامل یک مقام فدرال نیز می‌شود، تائید شده است. بر اساس گزارش‌ها این افراد که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، یکی از مدیران شرکت «تلکام» و یکی از نزدیکان به مراجع دولتی که به RBK وابسته است، هستند.

آنتیپکن در مصاحبه‌ای تلفنی با RBK اعلام کرد که اصلاً از موضوعی که این خبرگزاری در مورد آن نوشته خبر ندارد!

در پی فیلتر شدن تلگرام در روسیه چیزی در حدود ۲۰ میلیون آی پی از گوگل و آمازون از دسترس خارج شدند تا به این صورت جلوی فعالیت تلگرام در روسیه گرفته شود. بااین‌حال همچنان تلگرام به فعالیت خود در روسیه، بدون هیچ مشکلی ادامه می‌دهد. دورف در آخرین اظهارنظر خود گفت که تلگرام در پی ممنوعیت فعالیت در تلگرام دچار هیچ‌گونه ریزشی در تعداد کاربر نشده. او در ادامه افزود که کاربران می‌توانند از پراکسی برای دسترسی به این پیام‌رسان استفاده کنند.

بسیاری از کسب‌وکارها در روسیه اعلام کرده‌اند که درنتیجه تلاش روسیه برای فیلتر کردن تلگرام، سرویس‌های آنها با اختلالات شدید مواجه شده. وب‌سایت «سازمان نظارت بر اینترنت، رسانه‌های جمعی و فناوری ارتباطات» روسیه نیز ازجمله وب‌سایت‌هایی بوده که به این واسطه با اختلال مواجه شده است. این سازمان، مسئول فیلترینگ تلگرام است!

دولت روسیه، خود، به دنبال انتشار ارز دیجیتالی مخصوصی است که «کریپتو روبل» نام دارد و در اواسط سال ۲۰۱۹ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

تهیه شده توسط وبسایت آتادکس

[related_post themes="flat" id="35884"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *