راه حل ایده آل و بسیارساده برای استخراج بیت کوین

دانشمند ارشد هوش مصنوعی ماتریکس: استخراج بیت کوین می تواند علوم عصبی را قدرتمند کند
برای استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۸، Yangdong Deng، دانشمند ارشد AI (هوش مصنوعی) استارت آپ ماتریس در بلاک چین، توضیح داد که قرار دادن هوش مصنوعی (AI) در اکوسیستم بلاک چین، امکان استفاده از توان محاسباتی بیت کوین برای نوآوری علمی را امکان پذیر خواهد کرد.

فلاپس در استخراج بیت کوین
فلاپس یا عملیات نقطه شناور در هر ثانیه (FLOPS) مقیاسی برای سنجش کارایی پردازشگر رایانه‌ ها است. طبق گفته Deng، محاسبات فعلی در عملیات استخراج بیتکوین ۸٫۲۳*۱۰۲۲ عملیات نقطه شناور در هر ثانیه (FLOPS کوتاه) است، در حالی که کل محاسبات FLOPS در جهان ۱٫۲*۱۰۲۳ است. با توجه به این محاسبات، استخراج بیتکوین ۱۷ درصد از کل انرژی محاسبات جهانی را مصرف می کند، و توجیه مکرر اتهامات مربوط به استخراج بیت کوین را نادیده می گیرد.

بهبود الگوریتم های استخراج بیت کوین
ماتریکس تلاش دارد الگوریتم های استخراج را با استفاده از الگوریتم مونت کارلو در زنجیره مارکوف (MCMC) با استفاده از هوش مصنوعی به معادله باز گرداند. از آنجا که این محاسبات به طور مشابه در عملکردهای استخراج سنتی عمل می کند، آن ها برای استخراج بیت کوین کار می کنند.

استفاده از قدرت محاسباتی بیت کوین
همانطور که دنگ استدلال می کند، با استفاده از AI، قدرت محاسباتی مورد استفاده برای تأیید معاملات در شبکه بیت کوین می تواند برای استفاده های دیگر در خارج از جهان کریستوگرام ها استفاده شود.

یک مثال او که در تحقیق علمی خود را انجام داده – شبیه سازی brain network نیاز به تقریبا ۱۰۱۸ FLOPS دارد، در حالی که شبیه سازی شبکه متابولیک کامل انسان نیاز به ۱۰۲۵ FLOPS دارد.

موارد استفاده

طبق گفته دنگ، موارد مهم دیگر استفاده نشده از رمزنگاری که نیازمند قدرت محاسباتی گسترده هستند، شبیه سازی واکنش شیمیایی، تشخیص پزشکی و مدل سازی مالی پیچیده است.

اینتل اخیرا یک ثبت اختراع برای سیستم مبتنی بر بلاک چین ارائه کرده است که همچنین برای استفاده از انرژی مورد استفاده در استخراج کریپتوکورنال برای توسعه علمی – در این مورد به ویژه برای توالی ژنتیکی کار می کند.

کنفرانس BlockShow Asia

کنفرانس BlockShow Asia در نوامبر شامل تعدادی از پروژه های نوآورانه علاوه بر Matrix بود. ۱٫۵۰۰ کارآفرین و کارشناس در این رویداد در سنگاپور برای به اشتراک گذاشتن و کشف آخرین تحولات در صنعت گرد هم آمدند.

استخراج بیت کوین

شناسه منحصر به فرد هر تراکنش، هَش نام دارد. نرخ هَش (hashrate) معیار سنجش توان محاسباتی ماینر است. هرچه این توان بیشتر باشد، جواب های بیشتر و جایزه بیشتری را می توان به دست آورد. زمانی که یک بلوک از تراکنش ها تشکیل می شوند، ماینرها عملیاتی را روی آن انجام می دهند.

آنها اطلاعات بلوک را دریافت کرده، فرمول ریاضی مشخصی را روی آن اعمال کرده و آن را به ترکیبی کوتاه از اعداد و حروف تبدیل می کنند که «هَش» (hash) نامیده می شود. هر هَش منحصر به فرد است و حتی اگر یک کاراکتر در بلوک تغییر کند، نتیجه هَش کاملاً متفاوتی را حاصل خواهد کرد.
نقش هش
استخراج کنندگان علاوه بر تراکنش های داخل بلاک، هَش آخرین بلوک قبلی که در بلاکچین ذخیره شده را هم برای محاسبه
خود استفاده می کنند. بدین ترتیب، هَش هر بلاک بر اساس هَش بلوک قبلش ایجاد می شود و هرگونه دستکاری در هر مرحله به راحتی مشخص خواهد شد.
پس از اینکه اعتبار یک بلوک تأیید شد، تمام افرادی که در آن نقش داشتند، جایزه دریافت می کنند و این جایزه، همان بیت کوین است.

[related_post themes="flat" id="27"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *