ده نکته در مورد بیت کوین که باید بدانید! 

ده نکته در مورد بیت کوین که باید بدانید! 

اخیرا در جای جای دنیا در بین سرمایه گذاران، کار آفرین ها و معامله کننده های سهام، بیتکوین تبدیل شده به نقل مجالس. اما در این میان عده زیادی از مردم هنوز آشنایی زیادی با این موضوع ندارند. در این مقاله ده نکته در مورد بیتکوین خواهید آموخت.

برای شروع، این ساده ترین توصیف برای بیت کوین است:

بیتکوین یک واحد پول دیجیتال است که توسط یک قدرت مرکزی مانند بانک یا دولت، کنترل و اداره نمی شود. بیتکوین توسط “استخراج کننده ها” به دست می آید و این استخراج کننده ها کسانی هستند که از کامپیوتر و سخت افزار های مشخصی، معامله ای را در ازای به دست آوردن بیتکوین انجام می دهند. آنها به بالا بردن امنیت شبکه کمک میکنند و در ازای این کار بیتکوین دریافت می کنند. فقط هشت سال از تولد بیت کوین می گذرد اما با این حال، بیت کوین قدیمی ترین و با ارزش ترین ارز دیجیتال موجود است. با این مقاله همراه باشید تا با بیت کوین بیشتر آشنا شوید.

۱- تولد بیت کوین:

اصالت بیتکوین بر می گردد به سال ۲۰۰۹. وقتی که خالق آن که با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته می شود، یک طرح توجیهی برای بیتکوین منتشر کرد. بعدها در همان سال، این طرح توجیهی به یک لیست پستی ارز دیجیتال ارسال شد. ناکاموتو این پروژه را در سال ۲۰۱۰ رها کرد و برای مدتی ناپدید شد، اما توسعه دهنده های دیگری کار را ادامه دادند. تولد بیت کوین سوم ژانویه ۲۰۰۹ بود، زمانی که ناکاموتو پنجاه واحد اول بیتکوین را استخراج کرد.

۲- خالق گریزان:

هویت واقعی خالق بیت کوین هیچگاه به طور قطعی مشخص نشد. در سال ۲۰۱۴ مجله آمریکایی نیوزویک ادعا کرد که خالق بیتکوین را پیدا کرده. یک شهروند از تمپل سیتی ایالت کالیفرنیا به نام دوریان ساتوشی ناکاموتو. اما او شدیدا این مساله را انکار کرده بود. در سال ۲۰۱۵ یک کارآفرین استرالیایی به نام کرِیگ رایت ادعا کرد که خالق بیت کوین است اما او موفق به ارائه شواهد کافی برای ادعایش نشد. با این حال، ناکاموتو هرکسی که هست قطعا شخص بسیار ثروتمندی است. به عنوان خالق بیتکوین، تخمین زده که او در همان روزهای اول تولد این واحد پولی دیجیتال، یک میلیون بیت کوین استخراج کرده است.

۳: یک پیتزای بسیار گران!

اولین معامله بیت کوین در بیست و دوم ماه می ۲۰۱۰ گزارش شده، زمانی که یک برنامه نویس به نام لازلو هانیز اعلام کرد که او موفق به معامله ده هزار بیتکوین در ازای یک پیتزا شده!

این درحالی است که ارزش ده هزار بیت کوین در بیست و هشتم نوامبر ۲۰۱۷ معادل نود و نُه میلیون دلار می باشد!

۴- می توانید بیت کوین را خرج کنید.

برخلاف چیزی که ممکن است به نظر برسد، مردم هنوز هم از بیت کوین برای خرید های شخصی شان استفاده می کنند. برخی از بزرگترین کسب و کارهای دنیا نیز از این واحد دیجیتالی پشتیبانی می کنند مانند اکسپدیا و اوورستاک.

۵- اداره فدرال بیت کوین.

دولت آمریکا برای مدتی یکی از بزرگ ترین دارنده های بیتکوین بود. در سال ۲۰۱۳ بعد از این که اف بی آی پروژه جاده ابریشم را که یک وبسایت دارک نت برای خرید مواد مخدر و کالاهای قاچاق دیگری بود تعطیل کرد، تمام کیف پول های بیت کوین این وبسایت را در اختیار گرفت که در یکی از این کیف پول ها صد و چهل و چهار هزار بیت کوین موجود بود. این امر موجب شد برخی از سرمایه گذاران بخش زیادی از بیت کوین هایی که توسط دولت تصاحب شده بود را در مزایده ها به دست بیاورند.

۶- یک لغزش بزرگ.

در سال ۲۰۱۴، بعد از ماجرای هک شدن ام تی گوکس، بیتکوین ضرر بسیار بزرگی را متحمل شد. حدود ۴۶۰ میلیون دلار (با ارزش بیت کوین در سال ۲۰۱۴) از این واحد دزدیده شد. این بزرگترین ضرر بیتکوین تا به امروز بوده که در آن زمان نگرانی زیادی در مورد امنیت این واحد به وجود آورد.

۷-نظر میلیاردر ها.

وارن بافت، که شاید می توان به او لقب معروف ترین سرمایه گذار حال حاضر دنیا را داد، در یکی از صحبت های معدودش در مورد بیتکوین گفت “بیتکوین اساسا یک سراب است، از آن دور بمانید. ارزش باطنی بسیار بالای آن از نظر من یک شوخی است.”

یکی از همکاران میلیاردر بافت جِیمی دایمن نیز، نظری حتی سر سختانه تر در این مورد داشته. او گفته “شما نمی توانید کسب و کاری داشته باشید که مردم خودسرانه واحدی را ابداع کنند. چنین چیزی پایان خوشی نخواهد داشت. دیر یا زود اشخاصی ضرر خواهند کرد و آن وقت دولت جلوی آن را خواهد گرفت”.

اما با این حال، تمام میلیاردر ها با بیتکوین مخالف نیستند. مارک کیوبن پیشتر در مورد بیتکوین گفته بود “ارزش بیتکوین در حالت تورم است” اما سرمایه گذاری های اخیر او در سیستم هایی که از ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند نشان می دهد کیوبن در مورد بیتکوین نظر مثبتی دارد. ریچارد برانسون نیز در مورد بیت کوین نظر خوش بینانه ای داشته.

۸- دوقلو های ثروتمند و یک نوجوان باهوش

سرمایه گذاران قابل ذکر دیگر بیت کوین نیز شامل کامرون و تایلر وینکلووس می شوند. برادران دو قلویی که طی شکایتی از مارک زاکربرگ ادعا کرده بودند فیسبوک بر اساس ایده ای که آنها اولین بار مطرح کرده بودند ساخته شده. در سال ۲۰۱۳ آنها به ارزش یازده میلیون دلار بیت کوین خریداری کردند. رقمی که گفته می شود حدود یک درصد از تمام بیت کوین در حال گردش از ابتدا تا کنون بوده. وقتی که در اوایل دسامبر ارزش بیتکوین به بیش از یازده هزار دلار رسید، دوقلو های وینکلووس به عنوان اولین میلیاردر های بیت کوین شناخته شدند. بعد از دوقلو ها می رسیم به یک سرمایه گذار و کارآفرین به نام اریک فینمن که وقتی تنها چهارده سال سن داشت، هزار دلار در بیتکوین سرمایه گذاری کرد و امروز او یک میلیونر است.

۹-علاقه سلبریتی ها به بیت کوین

سلبریتی ها نیز به این واحد دیجیتال علاقه خاصی نشان داده اند. گوینث پالترو، اشتون کوچر و فلوید میویدر از سلبریتی هایی هستند که در استارت آپ های بیتکوین محور سرمایه گذاری کرده اند.

۱۰- پشتیبانی یک موسسه مالی بزرگ از بیت کوین

در آگوست ۲۰۱۷، شرکت سرمایه گذاری فدیلیتی تبدیل شد به یک نمونه برجسته در میان شرکت های سرمایه گذاری که از بیت کوین و دیگر واحد های دیجیتالی پشنیبانی می کنند. این شرکت به مشتری هایش اجازه می دهد که برای مشاهده دارایی بیت کوین خود در کوین بِیس که یک ارائه دهنده کیف پول دیجیتالی برای ذخیره بیت کوین می باشد، از طریق وبسایت فدیلیتی اقدام کنند. هَدلی استرن، معاون اول و مدیر اجرایی فدیلیتی لبز به خبرگذاری رویترز گفته “این یک آزمایش با هدف آشنایی با این دارایی دیجیتال است و برای آشنایی با تعامل مشتریان ما با این واحد.”

اخیرا اخبار زیادی هر روز در مورد بیتکوین به گوش می رسند و در این میان کماکان نظر های کاملا متفاوتی می شنویم. برخی معتقدند بیتکوین هیچوقت یک واحد ارزشمند نبوده و حضور آن از همان ابتدا هم صرفا شبیه یک بازی بوده.افراد دیگری هم اعتقاد دارند سودی که اخیرا سرمایه گذاران بیتکوین داشته اند تنها موفقیت بزرگ این واحد پولی بوده و از این نقطه به بعد سرمایه گذاری در بیت کوین انتخاب هوشمندانه ای نخواهد بود. اما با این حال و با توجه به داغ بودن این واحد هنوز نظر های مثبت زیادی در مورد بیت کوین وجود دارند و روز به روز علاقه مندان به سرمایه گذاری و یا استخراج این واحد پولی بیشتر می شوند.

[related_post themes="flat" id="36175"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *