تفاوت بیت کوین با طلا چیست؟ انجمن جهانی طلا در این رابطه چه می گوید؟

تفاوت بیت کوین با طلا چیست؟ انجمن جهانی طلا در این رابطه چه می گوید؟

بیت کوین به عنوان یکی از با ارزش ترین ارزهای دیجیتال محسوب می شود و از آن به عنوان طلای دیجیتال نیز یاد می شود. این اصطلاح در آخرین ماه های سال ۲۰۱۷ که بیت کوین وارد بازار بزرگ اقتصادی شد، اطلاق گرفت. نوسانات بیش از حد در بیت کوین، یکی از مشکلات اساسی این ارز دیجیتال محسوب می شد، اما با عدم خرید بیت کوین توسط سرمایه گذاران با قیمت بالا و تاخیر در معاملات این ارز رمزپایه، باعث شد که این ارز، به یک ارز با ارزش تبدیل شود. با این که بیت کوین در وضعیتی بی ثبات قرار دارد، اما هم چنان نسبت به رقبای پیشین خود همچون دیگر ارزهای رمزپایه برتری دارد. این دلیلی است که بیشتر متخصصان و تحلیلگران ارزهای رمزپایه، بیت کوین را شبیه به طلا می دانند. اما تفاوت بیت کوین با طلا چیست؟ و آیا اصلا تفاتی بین این دو وجود دارد؟

نظر انجمن جهانی طلا درباره تفاوت بیت کوین با طلا

بر اساس سندی که در ۲۵ ژانویه منتشر شد، سازمان جهانی طلا، موضع خود را نسبت ارزهای رمزپایه مشخص کرد. منطبق با آماری که توسط این سازمان ارائه شده است، ارزش طلا در سال ۲۰۱۷ با رشد ۱۳ درصدی مواجه بوده است. این درحالیست که در همین آمار به رشد ضعیف بیت کوین در سال ۲۰۱۷ اشاره شده است. در این سند، جبهه انجمن جهانی طلا نسبت به ارزهای رمزپایه همچون بیت کوین مشخص شده است و همچنین آمده است که طلا در بازه زمانی شهرت ارزهای رمزپایه، به عنوان یک منبع با ارزش برای سرمایه‌گذاری محسوب می شود. این یک حقیقت است که طلا زیاد دچار عدم ثبات نشده است و همچنین بازار خرید و فروش طلا فعال تر و قانون مند بوده است. در واقع، طلا اعتماد مردم را نسبت به سرمایه گذاری در آن، بیشتر جلب کرده است.

تنوع استفاده از طلا و نقدینگی آن

سازمان جهانی طلا در این سند روشن می سازد که از نقدینگی بیتری برخوردار است. در یک مقایسه، طلا در سال ۲۰۱۷، مبادلات روزانه ۲۵۰ میلیارد دلاری داشته است، در حالی که بیت کوین وضعیتی متفاوت را تجره کرده است. بیت کوین به طور روزانه، با ارزشی بالغ بر تنها ۲ میلیارد دلار خرید و فروش شده است که قابل مقایسه با میزان تجارت طلا در روز نمی‌باشد. طلا همچنین کاربردهای متفاوتی نیز دارد. بازار طلا و جواهرات، بیشترین تقاضا طلا را دارند که طی ۲۰ سال گذشته، ۵۰ تا ۶۰ درصد از تقاضا بازار طلا را تشکیل می دهند. ۳۰ درصد دیگر تقاضاها نیز مطعلق به صنعت فناوری و بانک های مرکزی است.

کم یاب بودن، تنها ویژگی مشترک طلا و بیت کوین

تفاوت بیت کوین با طلا ذکر شد، اما بد نیست به یک نقطه اشتراک این دو نیز بپردازیم. بیت تا سقف ۴ درصد هر سال در بازارهای جهانی افزایش می یابد. این رویه ممکن است تا سال ۲۱۴۰ نیز ادامه داشته باشد زیرا مقیاس پذیری استخراج آن کمی سخت است. این ضد تورم پذیری بیت کوین تنها شاخصه ای است که بیت کوین و طلا در آن مشترک هستند. البته شاید این بخش زیاد مناسب موضوع تفاوت بیت کوین با طلا نباشد.

به کارگیری تکنولوژی بلاک چین در خرید و فروش طلا

در حالی که انجمن جهانی طلا مشتاق اظهار تفاوت بیت کوین با طلاست، اما از نظر این انجمن که تکنولوژی بیت کوین می تواند به خرید و فروش طلا در بازار کمک کند. این سیستم که به صورت منظم و دقیق کار می کند، ارزش خود را به اثبات رسانده است. اکثر کمپانی ها و دیگر متخصصان ارزهای رمزپایه نیز به این فکر افتاده اند تا از این تکنولوژی بهره بگیرند.

[related_post themes="flat" id="35923"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *