ایجاد تغییرات در بازار دورکاری ها با استفاده از ارزهای دیجیتال چگونه است!

ایجاد تغییرات در بازار دورکاری ها با استفاده از ارزهای دیجیتال چگونه است!

فناوری هر روز گسترش پیدا می کند و در عین حال دورکاری ها را بردبار ساخته و آن­ها مطابق با تکنولوژی کار می کنند. ما اکنون می توانیم به راحتی در خانه کار کنیم، اما در این میان واسطه ها و وب سایت های مستقل متمرکز، کمیسیون های زیادی دریافت می کنند. سوال اینجاست چگونه می توانیم واسطه ها را برداریم؟

هر روز، کار و کارمندان، انعطاف پذیری بیشتری می خواهند. اقتصاد غولپیکر در حال رشد و پیشرفت است: در ایالات متحده ۳۵ درصد از نیروی کار به عنوان دورکاری کار می کنند. در کشورهای در حال توسعه، میلیون ها نفر فرصت های جدیدی را برای کار پیدا می کنند.

با توجه به اظهار نظر پی پال، ۴۱ درصد از دورکاری ها در هند رشد چشمگیری در سال ۲۰۱۷ داشتند، ۸۰ درصد از آ نها با مشتریان داخلی و خارجی کار می کردند. این کشور در حال حاضر بزرگترین اقتصاد کلان در جهان را با ۱۰ میلیون نفر دورکاری دارد. دورکاری، با این حال توسط سیستم عامل های متمرکز مانند Upwork ،TaskRabbit و بسیاری دیگر، تنظیم شده است.

چه کسی پول ها را دریافت می کند؟

بازار دورکاری ها درآمد دورکاران را کاهش می دهد و تلاش های آن ها مزد زحماتشان را کاهش می دهد. سیاست قیمت گذاری بازازها در دورکاری ها مشکوک است. به عنوان مثال، Upwork هزینه های فردی را ۲۰ درصد برای اولین کار ۵۰۰ دلاری با مشتری و ۱۰ درصد برای صدور صورتحساب های بین ۵۰۰ تا ۱۰.۰۰۰ دلار تعیین می کند. از طرفی Freelancer.com نیز ۱۰ درصد و با سه درصد هزینه، مشتری را شارژ می کند.

البته، طراحان مستقل، طراحان کپی رایت یا توسعه دهندگان نرم افزار می توانند این سایت ها را در هر زمان ترک کنند، اما این به معنای پرداخت قابل اعتماد است. حداقل سیستم عامل های متمرکز نوعی تضمین و امنیت را ارائه می دهند.

“چگونه می توانم پولم را بگیرم؟ چگونه مشتریان من در مورد من فکر می کنند اگر من وب سایت را ترک کنم؟” این ها پرسش هایی است که به طور میانگین یک دورکار آمریکایی هندی یا یک آمریکایی میپرسد. ارتقاء خدمات از طریق تبلیغات فیس بوک یا تبلیغات LinkedIn گران تر است و برای بسیاری نیز به سادگی غیرقابل دسترس است.

هویت

چالشی دیگر، هزاران بررسی جعلی و مسائل مربوط به هویت در سیستم عامل متمرکز است. برای شرکت هایی که با کارفرمایان کار می کنند نیز این تهدیدی برای امنیت آنهاست. آن ها باید داده های خود را به کسی که هرگز به طور شخصی ملاقات نکرده اند و کسی که به طور مستقیم تحت کنترل نیست تحویل دهند.

به سادگی نیاز به یک اقتصاد آزادتر داریم که تقریبا غیر ممکن باشد که دستکاری شود. بلاک چین می تواند به تایید هویت ها و نرخ کارفرمایان و دورکاری ها، تضمین امنیت معاملات بدهد. آنچه ضروری است، راه حل های بلاک چین برای دورکاران خواهد بود.

دورکاری اقتصادی ۲.۰ یا Freelancer economy ۲.۰

در ژانویه ۲۰۱۸، استارت اپ جدیدی با نام Ethearnal، پیشنهاد ارائه سکه های اولیه (ICO) را برای توسعه یک پلت فرم دورکاری peer to peer را راه اندازی کرد. بنیانگذاران قصد دارند همه ی احزاب را با یکدیگر متحد سازند و راه درآمدها در دورکاری را تغییر دهند. اختلافات از طریق رای گیری در سیستم داوری غیر متمرکز توسط مجموعه ای از ناظران مستقل حل و فصل خواهد شد.

Stanislav Uzunchev، یکی از بنیانگذاران Ethearnal گفت: “با تشکر از قراردادهای هوشمند اتریوم، که در آن هر دو کارفرمایان و دورکاران می توانند آرامش خاطر داشته باشند که سرمایه گذاری آن ها، پول، زمان یا تلاش آن ها، امن و مطمئن است.”

شرکت اترنال

این شرکت یک چارچوب مشخص برای حمایت از شهرت کسب و کارها و دورکاری ها با اکانت های اعتباری Ethereal یاERT ایجاد می کند. Ethereal ICO بر اساس “DAICO“، یک روش جدید برای جمع آوری وجوه مالی غیرمتمرکز Vitalik Buterin، خالق شبکه اتریوم، اخیرا پیشنهاد شده است.

این مدل در نظر دارد تا پیچیدگی و خطر ICO را با ترکیب عناصری از سازمان های مستقل تهدید کننده به حداقل برساند. مزایای آن شامل توانایی اهرم خرد جمعی، اعتماد به تیم های متمرکز و گسترش یافته در طول زمان است. در اواخر سال ۲۰۱۸ Ethereal قصد دارد برنامه های iOS و Android را راه اندازی کند.

[related_post themes="flat" id="36191"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *