ان ای ام (NEM) چیست

ان ای ام (NEM) یک ارز رمزپایه، مبتنی بر پلتفرم Blockchain و همتا به همتا است که در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۵ راه اندازی شده است. پروتکل آن در جاوا و ++C نوشته شده است. نماد اختصاری این ارز رمزنگاری شده XEM است. بر اساس حجم معاملات بازار، NEM با حدوداً ۷٫۶ میلیارد دلار در جایگاه دهم در بین ارزهای دیجیتال قرار دارد.

NEM دارای هدف مشخص در رابطه با ارائه یک مدل توزیع گسترده و معرفی ویژگی های جدید برای فناوری بلاک چین از جمله الگوریتم اثبات اهمیت (POI)، حسابهای چند امضایی، پیام های رمزنگاری شده  و سیستم اعتبار دهنده ++Eigentrust است. ان ای ام (NEM)

از یک بلاک چین تجاری به نام Mijin بهره می برد که توسط موسسات مالی و شرکت های خصوصی در ژاپن و در سطح بین المللی، مورد آزمایش قرار گرفته است.

ه دهندگان NEM دارای اسم های مستعار هستند. ان ای ام توسط یک کاربر انجمن BitcoinTalk به نام UtopianFuture با الهام از ارز رمزپایه ان اکس تی (Nxt) مطرح شد. از تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۱۴، دعوت از شرکت کنندگان در انجمن BitcoinTalk آغاز شد. هدف از دعوت، ایجاد مفاهیم یک ارز رمزپایه از ابتدا بود.

ورژن Alpha آن در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۴ شروع به کار کرد و متعاقباً ورژن Beta در ۲۰ اکتبر ۲۰۱۴ راه اندازی شد. در آوریل ۲۰۱۶، Tech Bureau، اپراتور یکی از بزرگترین صرافی های ژاپن به نام Zaif، با بنیاد NEM جهت ایجاد یک موتور بلاک چین جدید مشارکت نمود.

تاسیس بنیاد ان ای ام (NEM)

بنیاد NEM.io به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی در سنگاپور با اعضایی از سراسر جهان تاسیس شده است. این بنیاد به ارتقاء اکوسیستم پر جنب و جوش بین کابران و توسعه دهندگان NEM در دولت ها، دانشگاه ها، صنعت و عموم مردم اختصاص یافته است.

بلاک چین Mijin در ان ای ام (NEM) چیست؟

Blockchain های عمومی مانند NEM اجازه می دهند هر کسی به شبکه ملحق شود و به طور رایگان به اشتراک گذاری و دریافت داده ها مشغول شود. با این حال، اکثر شرکت ها نیاز به نگهداری محرمانه از اطلاعات خود دارند. NEM توانایی یکپارچه ساختن سیستم های قبلی را که در عرصه blockchain توسعه یافته اند، بدون نیاز به بازنویسی هر کد موجود، فراهم می کند.

Mijin یک بلاک چین خصوصی است که از نرم افزار NEM استفاده می کند. توسعه دهندگان آن ادعا می کنند که هزینه های بانکی را تا ۹۰٪ کاهش می دهد در حالیکه سیستم بانکداری را نیز امن تر میسازد. Tech Bureau یک شرکت در زمینه فناوری های مالی و ارزهای رمزنگاری شده است که نرم افزار و خدمات مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین را توسعه می دهد. این شرکت، بلاک چین خصوصی Mijin را براساس تکنولوژی NEM و پلتفرم صرافی Zaif در ژاپن، توسعه داده است.

اینترنت ساکورا با Tech Bureau همکاری می کنند تا نسخه آزمایشی ۶ ماهه Mijin را برای عموم ارائه دهند. بلاک چین Mijin در دسامبر ۲۰۱۵ توسط بزرگترین بانک مورد اعتماد ژاپنی به نام SBI Sumishin Net Bank مورد آزمایش قرار گرفت تا آنرا به خدمات بانکی آنلاین خود اضافه کند

[related_post themes="flat" id="35724"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *