چگونه تحلیل فنی و درستی در ارزهای دیجیتال داشته باشیم تا بهتر خرید کنیم؟!

برای اینکه تحلیل فنی و درستی در ارزهای دیجیتال داشته باشیم نیاز به رعایت یکسری نکات است که می خواهیم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم….
در واقع تحلیل فنی بر پایه سه اصل مهم استوار است:

۱ همه چیز در قیمت لحاظ شده است.

یعنی تمام عوامل اقتصادی و مالی و به طور کل عوامل اصلی تاثیر خود را روی قیمت دارايي گذاشته اند. به طور خلاصه این اصل می گوید عوامل بنیادی بر روی عرضه و تقاضا تاثیر می گذارند و این عرضه و تقاضا است که قیمت دارايي را می سازد. لذا تحلیل گر های فنی بر روی قیمت دارايي متمرکز می شوند.

قیمت ها بر اساس روند ها حرکت می کنند.

شاید بتوان این اصل را به قانون نیوتن تشبیه نمود. نیوتن عنوان کرد که اجسامی که سرعت یکنواخت دارند به این سرعت تا ابد ادامه می دهند مگر عامل بیرونی شتاب حرکت را تغییر دهد. همين اصل در قیمت ها هم هست یعنی قیمت ها دوست دارند روندی که درون آن قرار دارند را ادامه دهند مگر اینکه عامل بیرونی روند را تغییر دهد.

۳ تاریخ تکرار می شود.

این اصل بیشتر به روانشناسی بازار بر می گردد. به این معنا که موج ها و روندها قدیم دوباره تکرار خواهند شد. در واقع این اصل می گوید آینده چیزی جز تکرار گذشته نیستو شاید این اصل برای شما عجیب باشد. اتفاقا این اصل یکی از مسائلی است که مورد انتقاد شدید بعضی از متخصصان قرار گرفته است.
میانگین متحرك

روند ها و میانگین آن (MA) جزو شاخصه های تعقیب کننده قیمت هستند و به علت اینکه در فرمول داخلی اکثر شاخصه ها به نوعی و با تقدم و تاخر خاصی از MA ها استفاده شده به MA ها مادر شاخص ها را نیز اطلاق میشود.

در واقع MA یا میانگین متحرك یک میانگین وزنی از قیمت های یک سهم، جفت ارز، ارز ديجيتالي يا دارایی است که در بازه زمانی مشخص شده انجام می شود برای مثال وقتی (MA = (12 را به عنوان شاخص بر روی قیمت یک ارز بررسی می کنیم از ۱۲ کندل آخر ارز میانگین گیری اتفاق می افتد و سپس کندل آخر کنار گذاشته شده و یک کندل به عقب باز می گردد و این عملیات تکرار می شود.
شاخص میانگین متحرک در تحلیل

میانگین متحرک شاخصی است که بر اساس این اصل که قیمت تاثیر گرفته از همه عوامل بازار است و در عدد قیمت همه عوامل تاثیر گذاشته اند، کار می کند.

در نتیجه اگر میانگین مثلا ۵۰ (۵۰ کندل قبل) روند صعودی به خود گرفت نشان دهنده این است که قیمت ها به صورت میانگین رو به افزایش هستند و سیگنالی برای خرید است.

اما این شرط کافی برای خرید و فروش در بازار نیست. زیرا این شاخص فرض می کند که بازار کارا است. در مورد کارایی بازار ارز ديجيتال مي توان گفت اين بازار كارايي اطلاعاتي و عملياتي مناسبي دارد اما به طور كلي اين موضوع نياز به تحقيق و بررسي دارد.
در تحلیل ها باید توجه داشته باشیم که…

یادمان باشد قیمت را عرضه و تقاضا می سازد در نتیجه قیمت، حجم و زمان سه فاکتور مهم هستند که تواما باید سیگنال خريد يا فروش بدهند. یک تحلیل گر فنی باید بگوید يك ارز باید در چه نقطه خریداری شود و در چه محدوده زمانی یا قیمت فروخته شود در آخر می توان گفت این یکی از استفاده هایی است که می توان از این شاخص میانگین متحرک داشت.
ارائه شده توسط وب سایت آتادکس

[related_post themes="flat" id="35831"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *