ضرر سرمایه گذاران بیت کوین در ماه ژانویه

ضرر سرمایه گذاران بیت کوین در ماه ژانویه

بیت کوین در ماه های اخیر، فراز و نشیب های بسیاری را طی کرده است، به طوری که تا اواخر ماه دسامبر ۲۰۱۷، ارزشی بالغ بر ۲۰۰۰۰ هزار دلار را به خود اختصاص داده بود. اما باورش کمی سخت است که این ارز رمزپایه، به عنوان یکی از پرفروش ترین و معروف ترین ارزهای دنیا، به مرز ۸۰۰۰ هزار دلار برسد. ضرر سرمایه گذاران بیت کوین در حین سقوط بیت کوین، حتمی شد. سرمایه گذاران بیت کوین ، در حال گذراندن دوره‌ی سختی از سرمایه گذاری خود هستند، چراکه، ماه ژانویه، ماهی سیاه برای بیت کوین و سرمایه گذاران محسوب شده است. روز جمعه بود که ارزش بیت کوین به زیر ۸۰۰۰ هزار دلار رسید و در نزول قیمت، رکورد شکنی کرد. البته ناگفته نماند که فردای همان روز، یعنی شنبه، با ۷.۵ درصد افزایش ارزش، به ۹۲۹۰ دلار صعود کرد. یه طور کلی، این نوسانات، تا کنون باعث متضرر شدن بسیاری از سرمایه گذاران بیت کوین شده است.

از دلایلی که می توان برای رشد قیمت بیت کوین در ماه های سال ۲۰۱۷ یاد کرد، ترس از گم کردن قرارداد‌های خرید و فروش بیت کوین است. این روند ادامه پیدا کرد و تا زمانی ادامه یافت که قیمت بیت کوین به ۱۰۰۰۰ هزار دلار، سپس به ۱۵۰۰۰ هزار دلار و در نهایت به بیشترین حد خود یعنی، ۲۰۰۰۰ هزار دلار رسید. این میزان از ارزش بسیار خوش حال کننده به نظر می آمد، اما برخی از سرمایه گذاران بیت کوین ، هشدار دادند که زیاد نباید خوش حال شد. سرمایه گذارانی همچون مایک نووگراتز، که صندوق سرمایه گذاری ارزهای رمزپایه به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را تاسیس کرده بود، به بسیاری از سرمایه گذاران تازه ورود به عرصه ارزهای رمزپایه، اخطار داد که بیتکوین به زیر ۸۰۰۰ هزار دلار خواهد رسید و آن ها هرچه سریع تر باید بیت کوین خود را به پول تبدیل کنند.

برخی از از متخصصان ارزهای رمزپایه، بر این باورند که اعمال قوانین محدود کننده توسط دولت ها و برخی حملات سایبری به آن ها، باعث شده تا افراد کم تری در این عرصه سرمایه گذاری کنند. آن ها هم چنین معتقدند که سرمایه گذاران پیشین منتظرند تا بیت کوین حداقل کمی رشد داشته باشد، اما تا کنون اتفاق خاصی برای این ارز نیافتاده است. برخی پیشنهاد می کنند که گاهی اوقات عقب نشینی مقدمه پیروزی است.

اعمال قوانین سخت علیه خرید و فروش ارزهای رمزپایه، باعث برانگیخته شدن عصبانیت بسیاری از تاجران خرده فروش شد، چراکه تجارتشان با بیت‌کوین به گونه ای تلفیق شده است و دچار ضرر مالی بزرگی شده اند. البته هنوز افراد زیادی هستند که خواهان تجارت بیت کوین و دیگر ارزهای رمزپایه می‌باشند. بیش از یک میلیون نفر، درخواست دسترسی زودتر از موعد مقرر، به نرم افزار مالی رابین هود را داده اند، نرم افزاری که از طریق آن می توان به عنوان یک کارگزار و یا بازاریاب بیت کوین، سود دریافت کرد.

آیا ضرر سرمایه گذاران بیت کوین ادامه خواهد داشت؟

بسیاری از تحلیل گران بازار ارز، بر این باورند که آینده خوب برای بیت کوین نزدیک است. زیرا توسعه دهندگان بیت کوین، در حال تلاش برای بهبود سازی تکنولوژی های موثر در بیت کوین هستند تا مبادلات در شبکه تبادلات بیت کوین، با سهولت بیشتری انجام شود. بر اساس عقیده آن ها، تنظیم چهاچوب های قانونی مشخص و حمایت هرچه بیشتر سرمایه گذاران بیت کوین ، می تواند به روند پیشرفت و بهبود وضع کنونی بیت کوین کمک کند. باید خاطرنشان کرد که گروهی از سرمایه گذاران بیت کوین ، هم چنان سرمایه خود در بیت کوین را حفظ کرده اند. این سرمایه گذاران، همان افرادی هستند که بیت کوین را به ارزش ۱۰۰۰ دلار خریداری کردند، که ارزش آن در اوایل سال گذشته به ۴۵۰ دلار رسیده بود و این یعنی ضررر. اما در ماه دسامبر، ارزش بیت کوین به ۲۰۰۰۰ هزار دلار رسید و این یعنی سود متلق. حال، بر اساس این تاریخچه، همان سرمایه گذاران، معتقدند که سودی بسیار بزرگتر در انتظار آن هاست. این گونه التهابات بازار، طبیعی محسوب می شوند و باید بدانیم که تنها اولین ماه سال میلادی، یعنی ماه ژانویه، بازار بیت کوین دچار نوسانات شده است. هم چنان یازده ماه دیگر در پیش روست و باید دید که ارزش بیت کوین در طولانی مدت و تا پایان سال ۲۰۱۸ چه مسیری را طی خواهد کرد. آیا بیت کوین شیب نزولی خواهد داشت و یا پیشرفت خواهد کرد؟

[related_post themes="flat" id="35917"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *