دانلود نرم افزار IVA-2 به همراه کرک

نرم افزاری دیگر از مجموعه مهندسی معکوس crack4u

نمونه گزارش تست بیش فعالی یکپارچه دیداری شنیداری بر مبنای دستورالعمل پنجم انجمن روانشناسان آمریکا ( DSM-V )
آزمون تشخیص بیش فعالی | ADHD و بررسی یکپارچه توجه و تمرکز که با نام اختصار IVA -2 شناخته شده است.
تست IVA -2 ، آزمون نوروسایکولوژی | Neuro-psychological test می باشد و آزمونی هست که از طریق fMRI و qEEG اعتبار دهی شده است ( fMRI ، یعنی نتایج این آزمون از طریق fMRI ( تصویر برداری تشدید مغناطیسی عملکردی ) و qEEG (نقشه مغزی) یکسان سازی شده است و نتایج آنها به هم نزدیک شده است ( fMRI and qEEG validated )

نرم افزار بررسی توجه و تمرکز IVA کاربرد بسیاری در زمینه بررسی توجه و تمرکز، بررسی میزان موفقیت در درمان های بیش فعالی ADHD مانند نوروفیدبک Neuro-Feedback، تحریک الکتریکی جداره جمجمه tDCS و کاربری در تحقیق هایی که محقق از مراجعین آزمون IVA می گیرد و سپس نیاز به یک گزارش سریع برای فرد مورد آزمایش های خود دارد، کلینیک های شناختی و بسیاری از موارد مشابه دیگر می باشد.

دانلود نرم افزار IVA-2 به همراه کرک

دانلود نرم افزار IVA-2 به همراه کرک

– آزمون IVA-2 یک آزمون تخصصی جهت تشخیص بیش فعالی | ADHD و به طور کلی تشخیص شاخص های توجه و تمرکز می باشد.

– این آزمون یک تست نوروسایکولوژی جهت ارزیابی توجه در هر دو حیطه دیداری و شنیداری و عملکرد کنترل تکانش می باشد. در واقع این آزمون توجه دیداری و توجه شنیداری را به صورت مجزا بررسی می نماید و نتیجه را اعلام می نماید.

– آزمون IVA-2 یک آزمون روانشناختی کاملا کامپیوتری می باشد، که فرد مورد آزمایش تحت نظارت یک نفر متخصص کلینیکی که در زمینه انجام آزمون متبحر می باشد، برگزار می شود.

دانلود نرم افزار IVA-2 به همراه کرک

دانلود نرم افزار IVA-2 به همراه کرک

– آزمون IVA در دامنه سنی ۶ تا ۹۶ ساله نرم شده است و قابل اجرا می باشد. بازه سنی پاین تر و بالاتر را نرم افزار جهت شروع آزمون قبول نمی کند.

– بهترین زمان توصیه شده برای انجام این آزمون بین ساعت ۸ صبح تا ۸ شب می باشد.

– مدت زمان انجام آزمون حدود ۲۰ دقیقه می باشد که این درصورتی است که آزمونگر مسلط بر انجام تست باشد و مشکل خاصی هم در فهم انجام آن توسط فرد مورد آزمایش نباشد، البته زمان ورود اطلاعات شخصی، تشکیل پرونده در نرم افزار و وضعیت دهی فرد قبل از شروع آزمون باید جدا محاسبه شود.

– در انجام آزمون تمام دستورات توسط کامپیوتر به فرد ارائه می شود و اگر فرد متوجه نشد و یا نیاز به راهنمایی بیشتر داشت، توسط آزمونگر راهنمایی می شود.

– آزمون شامل سه مرحله است:

مرحله اول که نرم افزار از آن به عنوان دست گرمی یا warm-up یاد می کند. در این مرحله دستور های اولیه ارائه می شود و در صورت خطا، اشتباه را به فرد مورد آزمایش یادآوری میکند که اشتباه چه چیزی بوده.

مرحله تمرینی یا practice که در آن فرد مورد آزمایش جهت انجام آزمون آماده می شود. در این مرحله در صورتی که فرد مورد آزمایش به اشتباه پاسخی دهد نرم افزار به ایشان از طریق دستور کلامی هشدار می دهد که اشتباه کردی .

مرحله انجام تست که اجرای آزمون اصلی می باشد. در این مرحله دیگر آزمون در صورت خطای فرد مورد آزمایش پیامی به ایشان نمی دهد و فرد باید در انجام آزمون دقت نماید.

– دستور کلی آزمون این می باشد “هر زمان عدد ۱ را دیدی و یا شنیدی کلیک نمایید”

– ارائه آزمون نیز به این صورت می باشد که اعداد ۱ یا ۲ یا به صورت تصویر نمایش داده می شود و یا به صورت صدا و کلام گفته می شود.

– آزمون IVA-2 در نگارش ۲۰۱۸ بر مبنای دستور العمل آسیب شناسی روانی نسخه ۵ یا همان DSM-5 نرم شده است.

– آزمون IVA-2 در حال حاظر (۲۰۱۸)، تنها آزمون CPT یا Continuous Performance Test یا به عبارت دیگر آزمون عملکرد پیوسته می باشد، که نتایج آن با fMRI و QEEG معتبر شده است.

به عبارتی یافته های آزمون IVA-2 با نتایج حاصل از fMRI و qEEG همبستگی و رابطه مشخصی دارد و در واقع نتایج حاصل از هر کدام از آنها نتیجه مشابهی را در بررسی عملکرد توجه فرد نشان خواهد داد و به عبارت آماری IVA-2 significantly correlate with both qEEG and fMRI

– در نسخه ۲۰۱۸ امکان رکورد EEG در هنگام انجام آزمون اضافه شده است

– بررسی اعتبار آزمون که در دامنه سنی ۷ الی ۱۲ ساله انجام شد نشان داد که آزمون IVA-2 حساسیت ۹۲ درصدی در تشخیص بیش فعالی داشته و ۹۰ درصد توانایی تشخیص کودکان غیر بیش فعال را داشته است.

(۱۰% false positives ) یعنیاحتمال ۱۰ درصد وجود دارد که در دامنه سنی ۷ الی ۱۲ ساله فرد سالمی را به اشتباه تشخیص بیش فعالی دهد.

– در بررسی دیگری که در دامنه سنی ترکیبی بین ۶ الی ۵۵ ساله انجام شد نشان داد که در ۹۰ درصد موارد هماهنگ با تشخیص بیش فعالی بوده و در ۸۹ درصد توانایی تشخیص افراد بیش فعال را داشته است

(۱۱% false positives ) یعنی احتمال ۱۱ درصد وجود دارد که در دامنه سنی ۶ الی ۵۵ سال، فرد سالمی را به اشتباه تشخیص بیش فعالی دهد.

– آزمون IVA-2 بر مبنای مدل توجه Sohlberg and Mateer که در سال ۱۹۸۷ ارائه شد پایه ریزی و تهیه شده است ، در مدل ذکر شده توجه به ۵ حیطه تقسیم شده است که عبارت است از :

توجه متمرکز یا Focused Attention

توجه ممتد یا Sustained Attention

توجه انتخابی یا Selective Attention

توجه جایگزین یا Alternating Attention

توجه تقسیم شده یا Divided Attention

– از جمله مواردی که این آزمون بررسی می نماید omission error و commission error می باشد که نقش مهمی در تشخیص اینکه آیا فرد تکانشگری (Impulsivity) می باشد یا خیر ، دارد. و در واقع به نوعی تشخیص افتراقی در بیش فعالی | ADHD می دهد.

– تست IVA امکان خروجی با فرمت .csv جهت تحلیل سریع اطلاعات را دارد .

– این آزمون امکان تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی اطلاعات را دارد .

– قابل توجه است که تمامی توضیحات ذکر شده جهت نگارش های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۶ آزمون IVA و تحت عنوان آزمون IVA -2 می باشد و نسخه های قدیمی تر این آزمون مانند IVA -Plus یا نگارش های ۲۰۱۵ و قبل تر از آن یکسری از این قابلیت ها را یا دارا نمی باشد و یا بر مبنای DMS-IV و یا قدیمی تر می باشند.

– از جمله کاربردهای این آزمون

تشخیص بیش فعالی | ADHD

تشخیص حیطه های مختل شده در فرد بیش فعال | ADHD

امکان تمایز بین ADD و ADHD

امکان بررسی تاثیر درمان هایی که برای بیش فعالی | ADHD یک کودک انجام شده است مانند بررسی میزان تاثیر نوروفیدبک،تمرینات شناختی، tDCS ، میزان تاثیر دارو درمانی و …

امکان تعیین پروتکل های درمانی برای بیش فعالی مانند نوروفیدبک، tDCS ، درمانهای شناختی …

دستورات آزمون به صورت کاملا فارسی ارائه می شود با دو صدای مرد و زن.

امکان تهیه ماژول Researchers Tool Kit جهت انجام پروژه های تحیقاتی وجود دارد

امکان تهیه ماژول EEG جهت رکورد EEG هنگام انجام تست (عموما برای پروژه های تحقیقاتی) وجود دارد.

امکان تهیه نسخه های بدون محدودیت زمانی و محدودیت در تعداد گزارش وجود دارد.

امکان تهیه نسخه های با محدودیت زمانی و یا گزارش (مبلغ کمتر) وجود دارد.

دانلود نرم افزار IVA-2 به همراه کرک

دانلود نرم افزار IVA-2 به همراه کرک

دانلود نرم افزار IVA-2 به همراه کرک

دانلود نرم افزار IVA-2 به همراه کرک

آزمون IVA+PLUS، IVA+AE و IVA-2:

این مجموعه ابزارها برای سنجش اختلال ADHD و انواع دقت وتمرکز طراحی شده اند. این آزمون حدودا ۲۰ دقیقه طول کشیده و از جمله های آزمونهای CPT محسوب می گردد و گروه سنی ۶ تا ۵۹ سال را پوشش می دهد. نسخه های IVA+PLUS , IVA+AE منطبق با DSM-4 و نسخه IVA2 که در سال ۲۰۱۵ عرضه شده است منطبق با DSM-5 می باشند. نسخه های IVA+PLUS , IVA+AE اولین بار در سال ۲۰۰۸ ارائه شدند و بعد از آن طی چند نوبت اصلاح شده و اخرین نسخه از این مجموعه ها در سال ۲۰۱۴ ارائه گردید. نسخه IVA-2 نیز با انجام تغییرات در DSM طراحی شده است و در گزارش های ارائه داده تغییرات بسیار چشمگیری هم در گزارش ADHD ارائه شده است و هم چندین گزارش تخصصی از عملکرد شناختی و انواع توجه ارائه شده است.

توجه انتخابی، توجه متمرکز، توجه مداوم، توجه تجزیه شده و جابجایی توجه در دو بعد دیداری و شنیداری از مولفه های اصلی مورد ارزیابی در این مجموعه ها هستند. از این آزمون ها به عنوان یکی از ابزارهای مهم و کمکی در تشخیص اختلال ADHD استفاده می گردد.

این مجموعه ابزارها به منظور ارزیابی یکپارچه توجه در دو سطح دیداری و شنیداری و همچنین ارزیابی کنترل پاسخ طراحی شده اند. توجه انتخابی، توجه متمرکز، توجه مداوم، توجه تجزیه شده و جابجایی توجه در دو بعد دیداری و شنیداری از مولفه های اصلی مورد ارزیابی در این مجموعه ها هستند. از این آزمون ها به عنوان یکی از ابزارهای مهم و کمکی در تشخیص اختلال ADHD استفاده می گردد. نسخه های قبلی نظیر IVA+PLUS منطبق با DSM-IV بوده و نسخه های جدید منطبق با DSM-5 می باشند.

مجموعه آزمون های IVA از نوع آزمون های عملکرد پیوسته (CPT) می باشند و گروه سنی ۶ سال به بالا را پوشش می دهد. زمان اجرای این آزمون ها در نسخه های مختلف بین ۸ تا ۲۰ دقیقه می باشد که شامل مراحل آزمایشی و آموزشی و آزمون اصلی می باشد. این مجموعه آزمون ها دارای گزارش های متعدد مانند گزارش بالینی، گزارش استاندارد، گزارش های جامع و مقایسه ای، گزارش های تحلیلی نظیر تحلیل تمارض، تحلیل تمرکز ذهنی، گزارش توزیع زمان واکنش و گزارش های متعدد دیگری که تمامی مولفه ها و اجزاء آزمون را به خوبی تفسیر کرده اند، می باشد.

این مجموعه آزمون ها علاوه بر ارزیابی انواع توجه، دارای مقیاس های متعدد دیگری می باشند؛ به طور کلی در نسخه QS (نسخه غربالگری)، ۳۲ مقیاس، نسخه AE (نسخه بزرگسالان)، ۸۱ مقیاس و نسخه IVA-2، ۸۲ مقیاس مورد ارزیابی قرار می گیرند. حساسیت آزمون IVA-2 برای تشخیص ADHD در گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۹۲ درصد به دست آمده است. دقت تشخیصی این آزمون برای اختلال ADHD، ۹۰ درصد در مطالعات مختلف گزارش شده است و دقت تشخیصی نسخه AE و نسخه QS، ۸۷درصد برای تشخیص ADHD گزارش شده است. آزمون IVA2 و IVA-QS برای گروه سنی ۶ تا ۹۶ سال و آزمون IVA-AE برای گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال مورد استفاده قرار می گیرند.

از نتایج آزمون برای بررسی مشکلات و اختلالات دیگری نظیر مشکلاتِ خود کنترلیِ مرتبط با جراحت سر، اختلالات خواب، افسردگی، اضطراب، اختلالات یادگیری، زوال عقل و مشکلات پزشکی دیگر، استفاده می شود.

نسخه ۲۰۱۹ ارائه شده نرم افزار در لنون در دسترس است.

برای خرید و تهیه نرم افزار با ما تماس حاصل کنید.

جهت خردی این نرم افزار به بخش درخواست فرم و یا تماس با شرکت مراجعه فرمایید.

[related_post themes="flat" id="36456"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *