بیت تورنت (BitTorrent) به ترون واگذار می‌شود

TorrentFreak،گزارش داد جاستین سان -بنیان‌گذار شبکه ترون- قصد دارد پلتفرم بیت تورنت را خریداری کنند.

بیت‌ تورنت (BitTorrent) نام یک پروتکل اشتراک فایل است که توسط برنامه‌نویسی به نام برام کوهن ایجاد و در دوم جولای ۲۰۰۱ عرضه شد. بیت تورنت پروتکلی است که به منظور ارسال پرونده‌ها و توزیع حجم بزرگی از اطلاعات بدون کاهش در مصرف منابع پر هزینه سرور و پهنای باند طراحی شده‌است. در واقع نوعی ارتباط همتا به همتا می‌باشد که کاربران مستقیماً به یکدیگر متصل می‌شوند و به ارسال و دریافت قسمتی از فایل می‌پردازند.

در اوایل سال جاری جاستین سان از بیت تورنت که سال گذشته نام خود را به Rainberry تغییر داده بود، شکایت کرد. بنا بر گزارش‌ها در ماه ژانویه این پلتفرم یکی از مفاد قرارداد را نقض کرده بود. جاستین سان ادعا می‌کند که دیوید چائو پس از اینکه قرارداد را با او امضا کرده، اعلام کرده که سه پیشنهاد بالاتر از شرکت‌های دیگر هم دارد. البته درخواست سان برای جلوگیری از برقراری ارتباط با دیگر خریداران احتمالی در دادگاه رد شد.

 TorrentFreak گزارش داده است که دقیقا در همان زمانیکه مدت قرارداد امضا شده توسط طرفین به پایان رسید، یعنی در ماه فوریه، جاستین سان یک شرکت هلدینگ با نام Rainberry Acquisition را به ثبت رسانده است. البته بیت‌ تورنت اعلام کرده است که این واگذاری هنوز قطعی نشده است و طرف دیگر قرارداد، جاستین سان از مصاحبه درمورد این موضوع خودداری کرده است.

شبکه ترون که متعلق به سان است، در رتبه نهم ارزهای دیجیتال قرار دارد و حجم معاملاتی حدود ۴.۶ میلیارد دلار دارد و امروز به ارزش ۰.۰۷ دلار معامله شده است. شبکه اصلی ترون از روزی که پروژه خود را آغاز کرد، ادعا کرد که با هدف غیرمتمرکز کردن اینترنت پا به عرصه گذاشته است. شاید از این جهت همسو با هدفی که بیت‌ تورنت داشت، باشد.

لازم به ذکر است که بنیان‌گذار بیت‌ تورنت –برام کوهن-  پاییز سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد یک ارز دیجیتال با نام Chia طراحی کند که مشکل متمرکز بودن بیت کوین را حل کند.

منبع
[related_post themes="flat" id="35422"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *