بانک مرکزی انگلستان از امکانات Blockchain برای یک سیستم پرداخت جدید استفاده می کند

بر اساس بیانیه بانک مرکزی انگلستان در روز ۲۷ مارس، این بانک قرار است در آینده ای نزدیک از مدل اثبات مفهوم (PoC) برای درک چگونگی ارتباط بین سرویس تسویه آنی بین بانکی (RTGS) و فناوری دفتر کل توزیع شده استفاده نماید.

پرداخت در زمان واقعی (Real Time Gross Settlement) سیستم پرداخت ویژه ای است که در آن انتقال وجوه بین بانک ها در “زمان واقعی” و به صورت “ناخالص” انجام می شود. به این معنی که معاملات به صورت یک به یک و بدون ارتباط با هر معامله دیگری پردازش می شوند. استفاده از سیستم های RTGS معمولاً برای معاملات با ارزش بالا است که نیاز به پاکسازی فوری دارند و توسط بانک مرکزی کشور اداره می شوند.

در ماه مه سال ۲۰۱۷، بانک انگلستان طرح RTGS را صادر کرد و ادعا کرد که خدمات نوین ارائه شده می تواند “طیف متنوع و انعطاف پذیری از مدل های تسویه” را فراهم کند تا اطمینان حاصل شود که زیرساخت های پرداخت به پول بانک مرکزی دسترسی دارند. بانک مرکزی انگلستان سپس قصد خود را مبنی بر توسعه سرویس پرداختی سازگار با تکنولوژی بلاک چین اعلام کرد. با این حال بانک انگلستان در اعلام اخیر خود، به دلیل عدم شکوفایی فناوری مذکور، مهاجرت به دفتر کل توزیع شده (DLT) را رد کرد:

اگرچه بانک تاکید کرده است که تکنولوژی (Distributed Ledger (DLT هنوز به اندازه کافی برای ارائه هسته نسل بعدی RTGS مناسب نیست، اما اولویت اول برای ما اطمینان از این موضوع است که سرویس جدید قادر به برقراری ارتباط با DLT است و این امر زمانی رخ می دهد که فناوری بلاک چین در بازارهای گسترده پوند استرلینگ توسعه یابد.

بانک انگلیس با شرکت هایی مانند Baton Systems ،Clearmatics Technologies Ltd ،R3 و Token همکاری می کند که راهکار های پرداخت را با استفاده از فناوری های نوین توسعه می دهند. مشارکت کنندگان در پروژه، توانایی سیستم های پرداخت مبتنی بر DLT را برای تعامل با سرویس جدید RTGS بررسی خواهند نمود و روش هایی را که می تواند قابلیت گسترش سرویس را بهبود دهد، مورد بررسی قرار می دهند. این بانک در حال برنامه ریزی برای ارائه نتایج خود در سال جاری است.

این هفته، بانک مرکزی اروپا (ECB) همراه با بانک مرکزی ژاپن (BoJ) مطالعه خود را در رابطه با پتانسیل Blockchain برای انتقال ایمن دارایی ها منتشر نمودند.

[related_post themes="flat" id="35586"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *