اتریوم کلاسیک و کیف پول های آن را بهتر بشناسیم و بتوانیم در معادلات آینده پیروز شویم

اتریوم کلاسیک و کیف پول های آن را بهتر بشناسیم و بتوانیم در معادلات آینده پیروز شویم

اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک Ethereum Classic یک پلت فرم محاسباتی توزیع شده مبتنی بر وب و open source است که دارای قابلیت قرارداد هوشمند (اسکریپت) است. این ارز دیجیتالی در واقع یک ماشین مجازی کامل یا تورینگ مجازی است. دستگاه مجازی Ethereum (EVM) می تواند اسکریپت ها را با استفاده از یک شبکه بین المللی عمومی اجرا کند.

اتریوم کلاسیک همچنین یک ارزشی را به نام “کلاسیک اتر” فراهم می کند که می تواند بین شرکت کنندگان در آن، منتقل شود. همچنین قابلیت ذخیره شدن در کیف پول دیجیتالی را دارد و برای جبران گره های شرکت کننده در محاسبات انجام شده، استفاده می شود. علامت اتریوم کلاسیک در مبادلات cryptocurrency تحت نماد ETC معامله می شود. Gas، یک مکانیزم قیمت گذاری داخلی است که برای جلوگیری از اسپم در شبکه استفاده می شود و منابع را با توجه به انگیزه ارائه شده توسط درخواست، تخصیص می دهد.

اتریوم و اتریوم کلاسیک

پلت فرم Ethereum به دو نسخه تقسیم شده است: اتریوم کلاسیک(ETC) و خود اتریوم (ETH). قبل از آمدن فورک، همان اتریوم نامیده می شد. پس از آمدن فورک، نشانه های جدید نام ETH را حفظ کردند و نشانه های قدیمی به نام Ethereum Classic یا ETCتغییر یافتند. اتریوم کلاسیک به دلیل عدم موافقت با بنیاد Ethereum در مورد DAO Hard Fork ایجاد شد. به همین دلیل خرید و فروش اتریوم با اتریوم کلاسیک با هم تفاوت دارد.

هارد فورک Hard Fork

Ethereum Classic یک Hard Fork فنی را برای تنظیم قیمت های داخلی برای اپ کدهای مختلف ماشین مجازی EVM در ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۶ گذراند، همانند هارد فورکی که Ethereum یک هفته قبل از آن انجام داده بود. هدف از ایجاد هارد فورک؛ توزیع منطقی تر پرداخت در هزینه های محاسبات فشرده بود که منجر به از بین رفتن شرایط مطلوب برای حملات قبلی در ETH و ETC می شد.

هارد فورکی که در ابتدای سال ۲۰۱۷ انجام شد، موفقیتی را که در سپتامبر ۲۰۱۵ به کدهای Ethereum افزوده شده بود را به تاخیر انداخت(با توجه به افزایش میزان پیچیدگی استخراج و روند محاسبه واحدهای شبکه جدید). هارد فورک بعدی برای اواخر سال ۲۰۱۷ با هدف تغییر سیاست پولی با انتشار Gas نامحدود به یک سیستم مشابه بیت کوین برنامه ریزی شده است.

تاریخچه

در ماه مه سال ۲۰۱۶، یک صندوق سرمایه گذاری به نام DAO، در حدود ۱۶۸ میلیون دلاردر اتریوم سرمایه گذاری کرد که پروژه ها با استفاده از قراردادهای هوشمند، افزایش یافت. در همان ماه یک مقاله منتشر شد که آسیب پذیری های امنیتی را با DAO نشان می داد. در ماه ژوئن، ۳.۶ میلیون اتر (تقریبا ۵۰ میلیون دلار) از حسابهای DAO و بدون رضایت صاحبان، گرفته شد.

این موضوع در جواب به یکی از آسیب پذیری هایی که در ماه مه مطرح شد، به یک حساب دیگر منتقل شد. اعضای DAO و جامعه Ethereum در مورد اقدامات صورت گرفته بحث کردند. یک رای گیری رخ داد و در ماه ژوئیه ۲۰۱۶ تصمیم گرفته شد که یک هارد فورک را در کد Ethereum اجرا کنند و Ether را به یک قرارداد هوشمند جدید تبدیل کند که به صاحبان آن بازگردانده می شد. خرید و فروش اتریوم کلاسیک پس از این به راحتی صورت پذیرفت.

کیف پول اتریم کلاسیک

حالا که Ethereum Classic در حال تبدیل شدن به ارز خیلی محبوب است، تلاش برای یافتن یک راه حل کیف پول مناسب برای خرید و فروش خیلی مهم است. برای کاربران ETC چند کیف پول مختلف وجود دارد، هر چند برخی از آنها کمی “بهتر” تر از دیگران هستند. برخی از کیف پول های مهم برای کاربران Ethereum کلاسیک را معرفی می کنیم.

JAXX: یک کیف پول قدرتمند هست و از محبوبیت بالایی در اتریوم کلاسیک، برخوردار هست.
ETHECORE PARITY: این کیف پول خاص توسط Gavin Wood و تیم او توسعه داده شده و از Ethereum و Ethereum Classic پشتیبانی می کند.
CLASSIC ETHER WALLET: کاربران Ethereum همگی با MyEtherWallet، که یک پلت فرم برجسته بین کاربران ETH هست، آشنا هستند. باکس Ethereum Classic از این پلت فرم به عنوان کیف اتر استفاده می کند و ویژگی های مشابه را ارائه می دهد. کاربران می توانند از Wallet کلاسیک اتر از طریق مرورگر وب دسترسی داشته باشند و یا بر روی کامپیوتر خود برای امنیت بیشتر اجرا کنند.
MIST: بعضی از مردم ممکن است تعجب کنند که Mist Wallet بتواند از Ethereum Classic پشتیبانی کند. این کیف پول خاص در حال حاضر توسط بنیاد Ethereum توسعه داده شده است، اگرچه یک نسخه متفاوتی توسط توسعه دهندگان Ethereum Classic وجود دارد. کیف پول Mist قابلیت های فراوانی را فراهم می کند و خوب است که این پیشنهاد شناخته شده را نیز در اختیار کاربران Ethereum Classic قرار دهد.
LEDGER NANO S: هیچ راهی بهتر برای نگهداری صندوق ETC شما در مقایسه با استفاده از کیف پول سخت افزاری وجود ندارد. Ledger Nano S ارزش زیادی در این زمینه دارد، زیرا از ETC، ETH، XRP و BTC پشتیبانی می کند. کیف پول های سخت افزاری حداکثر امنیت را فراهم می کنند.

[related_post themes="flat" id="35868"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *