آیا زمان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال فرا رسیده است؟

آیا زمان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال فرا رسیده است؟

خبرها، حاکی از آن است که ویدیوهای تبلیغاتی ارزهای دیجیتال در شبکه اجتماعی فیس بوک، در کشور چین ممنوع شده است. دولت ژاپن نیز به مردم هشدار داده است که با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ، ریسک نکنند. این در حالیست که وزیر امور دارایی و اقتصاد هند، در این رابطه هشدار داده و اعلام کرده است که خرید و فروش بیت کوین و سرمایه گذاری در آن غیرقانونی می باشد. وی از برخورد دولت هند با اینگونه ارزها خبر داده است.

احتمالا وزیر اقتصاد هند در این رابطه اشتباه برداشت کرده و یا متوجه اوضاع اخیر هند نبوده است. هند، بر اساس جمعیت، دومین کشور بزرگ، بعد کشور چین محسوب می شود و امروزه سهم بزرگی از تبادلات ارزهای رمزپایه در دنیا را از آن خود کرده است. بر اساس آخرین آمار، حدود ۱۰ درصد از تبادلات ارزهای دیجیتال در دنیا، در این کشور صورت می گیرد. آرون جیتلی، روز پنجشنبه اعلام کرده بود، که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال غیرقانونی می باشد و دولت با این گونه اقدامات برخورد خواهد کرد. البته، او باید بداند که هرچند که سرمایه‌گذاران تازه کار در این عرصه، به دلیل کاهش قیمت بیت کوین، بیت کوین خود را خواهند فروخت، اما در بازه ای طولانی مدت، بیت کوین آینده ای روشن را از آن خود خواهد کرد.

ارزش بیت کوین طی روزهای اخیر، به زیر ۸۰۰۰ دلار رسیده است و این یعنی ۶۰ درصد از ارزش آن در طول یک بازه ۴۵ روزه، کاهش داشته است. البته این امری غیرعادی نیست، چراکه هر سرمایه و ارزی مانند بیت کوین که بیشترین پیشرفت را داشته باشد، دچار نوساناتی خواهد شد، اما این که بگوییم بیت کوین ورشکست شده است، حرفی اشتباه است. پس می‌توان به آنده بیت کوین امیدوار بود.

ارزهای رمزپایه ای مانند اتریوم و ریپل که بعد از بیت کوین، رتبه دو و سه ارزهای رمزپایه را از آن خود کرده اند، همانند بیت کوین، به ترتیب، ۲۸ و ۳۳ درصد، با نزول ارزش مواجه شده اند. این سقوط اگرچه که نگران کننده است، اما بر اساس لیست ارزهای رمزپایه در پلتفرم جی بیت ایکس، تمامی ارزهایی که بالای ۲۰ درصد ارزش داشته اند، خرید و فروش شده اند و سرمایه گذاری در آن ها پایدار بوده است. پس می توان امیدوار بود، که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ، مانند ریپل و اتریوم، قابل اطمینان بوده و هیچ گونه مانعی برای این اقدام وجود نخواهد داشت. در حال حاضر میلیون ها نفر، با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال موافق هستند و اقدام به سرمایه گذاری در این زمینه کرده اند.

[related_post themes="flat" id="35920"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *