مزایای استفاده از ارز دیجیتالی مثل بیت کوین در ایران و نکات مربوطه

ارز دیجیتالی و سود

در ابتدا باید گفت که ارز دیجیتالی به راحتی قابل حمل و نقل و جا به جایی می باشد زیرا همانند پول کاغذی نیست و فقط یک کد می باشد که در کیف پول الکترونیک شما سود دو سر دارد، یعنی شما هم از نوسانات ارز دیجیتالی منفعت خواهید برد و هم از نوسانات قیمت دلار روز در بازار.

از طرفی شما به راحتی می توانید پول های رقم درشت خود را تبدیل به ارزی کنید که هم از آن سود ببرید و هم قابل حمل بدون محدودیت رقم باشد، ارز دیجیتالی در کل کشور ها هم قابل پیگیری و مسدود کردن نیست.
بیت کوین و مزایا

در باره بیت کوین هم باید گفت نوعی پول دیجیتال است که در اختیار و کنترل هیچ بانک یا شخصی نیست، یک شبکه غیر متمرکز که هیچ شخص یا سازمانی نمی تواند روی چرخه تولید و تغییر قیمت آن کنترل داشته باشد، بلکه هرکس روی این شبکه، بر روی پول خود کنترل داشته و اینگونه می تواند روی شبکه تاثیر گذار باشد.

تعداد بیت کوین های جهان

تولید این پول بوسیله نرم افزارهای رایانه ای در هر جای جهان با استفاده از محاسبات پیچیده ریاضی صورت میگیرد. بنابراین پولی نیست که مثل دلار و . . . قابل چاپ باشد. این پول به تعداد ۲۱ میلیون عدد ساخته شده است که هیچکس نمیتواند تعداد آن را بیشتر کند چون سازنده آن موقع ساخت پروتکل بیت کوین این مقدار را برای بیت کوین در نظر گرفته است و یک چیز ثابت است، به خاطر همین محدودیت تعداد، قیمت آن مثل معدان طلا بالا می رود.

روند رو به رشد

بیت کوین سال ۲۰۰۹ تولید شده و آن زمان قیمت هر واحد بیت کوین تقریبا صفر یا در حد چند سنت بود و اوایل سال ۲۰۱۷ قیمتش ۱۰۰۰ دلار و در اواخر این سال قیمت ۲۰ هزار دلار را تجربه کرد که این موضوع نشان میدهد این بازار چقد روند رو به رشدی داشته است. در کنار بیت کوین ارزهای دیجیتال زیادی تولید شده و میشوند که به آن ها آلت کوین میگویند اما خیلی از این رز ها قیمت پایینی دارند.

نقش والت یا کیف پول

این پول دیجیتال را کجا میشه نگهداری کرد؟ حقیقت این که بیت کوین جسم نیست و ابعاد فیزیکی نداشته که بخواهد مثل پول در گاو صندوق گذاشته شود اما برای نگهداری این پول باید از والت یا کیف پول دیجیتال استفاده کرد.

برای داشتن کیف پول شما باید تو سایت های ارایه دهنده والت مثل بلاک چین ثبت نام کنید و بعد از ثبت نام یک پسورد قوی برای کیف پول خود انتخاب کنید. به وسیله کیف پول شما میتونید بیت کوین بخرید و بفروشید. کیف پول بلاک چین از ارزهای بیت کوین، اتریوم و بیت کوین کش پشتیبانی می کند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران هم در این باره گفته است که: بانک های مرکزی با توسعه روزافزون بانکداری الکترونیک ناچار خواهند شد ارزهای دیجیتال را به رسمیت بشناسند.
ارائه شده توسط وب سایت آتادکس

[related_post themes="flat" id="35797"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *