دولت ایالت متحده آمریکا پرونده کیفری مربوط به دستکاری قیمت بیت‌کوین را باز می‌کند

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا، پرونده‌ی تحقیقات کیفری مربوط به دستکاری احتمالی قیمت ارز‌های‌ دیجیتال مانند بیت‌کوین توسط مبادله‌گران را آغاز می‌کند.

بلومبرگ گزارش داد وزارت که دادگستری ایالت متحده آمریکا همراه با کمیته بازرگانی و کمیسیون معاملات آتی کالا،  در حال تنظیم مقرراتی با تمرکز بر فعالیت‌های تجاری غیرقانونی در عرصه‌ی بازار دیجیتال است.

به طور خاص، تحقیقات تمرکز بر «حقه‌بازی کردن» دارد؛ یعنی حالتی از دستکاری قیمت در بازار که در آن مبادله‌گران از شیوه‌ی «تجارت شستشو» (Wash trade) استفاده می‌کنند.

«تجارت شستشو» به معنی این است که فرد با خرید سهام از طریق یک دلال و فروش سهام از طریق دلال دیگر معاملات خود را انجام دهد. این کار غیرقانونی است، زیرا این امر برای دستکاری در بازار و تشویق سرمایه گذاران دیگر برای حرکت به سمت خرید یا فروش مطابق فرد دستکاری کننده انجام می شود و حجم مبادلات به طور مصنوعی افزایش پیدا می‌کند معامله گران فریب افزایش تقاضای کالا (ارزدیجیتال) را می‌خورند. این روند معامله باعث می‌شود قیمت‌ها دستکاری شوند و فرد بازار را با توجه به موقعیت خود تکان دهد.

گفته شده است که تحقیقات در مراحل اولیه خود قرار دارد و دادستان‌ها به دنبال آن به بازارهای خرید اوراق قرضه از جمله بیت‌کوین و اتریوم چشم دوختند.

این تحقیقات همزمان با این امر صورت می‌گیرد که صرافی‌‌های Winklevoss و Gemini با دومین بازار بورس جهان NASDAQ اعلام همکاری کردند تا معاملاتی که از الگو‌های غیر معمول استفاده می‌کنند را شناسایی و نظارت کنند.

خبر مربوط به تحقیقات کیفری وزارت دادگستری با کاهش قیمت بیت‌کوین همزمان شد و بیت‌کوین در یک دوره‌ی ۹۰ دقیقه‌ای ۷۶۰ دلار کاهش قیمت داشت که این قیمت کمترین قیمت این ماه می‌باشد.

[related_post themes="flat" id="35453"]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *